Jazz i muzyka estradowa, stacjonarne I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | A-J-LS |
Nazwa: | Jazz i muzyka estradowa, stacjonarne I stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Czas trwania: | 3-letnie |
|
Jazz i muzyka estradowa |
wyboru: |
Jazz i muzyka estradowa ![]() Jazz i muzyka estradowa ![]() |
|
Wydział Artystyczny (od 00/01)
[ inne programy w tej jednostce ]
Instytut Muzyki (od 00/01) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pozostałe toki nauczania
I semestr, wykonawstwo wokalne |
II semestr, wykonawstwo wokalne |
III semestr, wykonawstwo wokalne |
IV semestr, wykonawstwo wokalne |
V semestr, wykonawstwo wokalne |
VI semestr, wykonawstwo wokalne |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
świadectwo dojrzałości i sprawdzian uzdolnień kierunkowych |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent kierunku jazz i muzyka estradowa, studia pierwszego stopnia, zna i rozumie zagadnienia i kierunki rozwoju w historii muzyki jazzowej i rozrywkowej, w tym reprezentatywne dzieła i podstawowy repertuar z nimi związany. Zna treści publikacji dotyczące sztuk muzycznych, style i gatunki muzyczne oraz związane z nimi tradycje wykonawcze, problematykę technologii stosowanych w muzyce, kwestie dotyczące budowy i higieny aparatu głosowego oraz budowy instrumentów, sposoby tworzenia, wykonywania, analizowania i interpretowania utworów muzycznych, w tym sposoby improwizowania, a także powiązania i zależności między teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami ujętymi w programie studiów. Znane mu są zagadnienia dotyczące współczesnego życia muzycznego, zasady ochrony własności intelektualnej oraz etyczne, rynkowe i prawne aspekty związane z wykonywaniem zawodu artysty muzyka. Absolwent potrafi opracować utwór do wykonania solowego i zespołowego, budować własną wizję artystyczną w oparciu o posiadaną wiedzę i technikę, świadomie wykorzystywać swą emocjonalność w celu przekazania przemyślanej i konsekwentnej koncepcji artystycznej. Jest w stanie odczytywać i interpretować utwory muzyki jazzowej i gatunków pokrewnych oraz je rozpoznawać i zapamiętywać, współdziałać z innymi osobami w ramach zespołów muzycznych, organizować pracę własną i zespołową. Potrafi w oparciu o wiedzę, kontekst stylistyczny i intuicję, tworzyć własną treść muzyczną, w swych pracach artystycznych dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym posługiwać się sprzętem służącym do rejestrowania dźwięku, samodzielnie planować oraz efektywnie ćwiczyć i rozwijać umiejętności warsztatowe w obszarze interpretacji utworów stylistycznie sprofilowanych w sposób właściwy dla muzyki jazzowej. Potrafi dokonywać analizy i interpretacji zjawisk muzycznych, komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii muzycznej, przedstawiać i oceniać różne opinie w dyskusji i debacie. Posiada umiejętność posługiwania się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz stosowania specjalistycznego słownictwa w zakresie muzyki w wybranym języku obcym. Jest zdolny prawidłowo prezentować własną twórczość podczas publicznych wystąpień. Absolwent jest gotów do stałego doskonalenia warsztatu muzycznego w zakresie jazzu, muzyki rozrywkowej i gatunków pokrewnych, podejmowania samodzielnych działań i inicjatyw z poczuciem odpowiedzialności za autokreację artystyczną, dokonywania właściwego doboru źródeł, analizy i syntezy ich treści w ramach swojej pracy artystycznej, uznawania znaczenia profesjonalizmu i przestrzegania zasad etyki zawodowej, podejmowania inicjatyw artystycznych opatrzonych kontekstem społecznym i związanych z misją artysty w świecie współczesnym. Absolwent uzyskuje tytuł licencjata i jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia. |
Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i na studia podyplomowe. |
Treści nauczania: |
Standardy nauczania zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz.U. Nr 164, poz. 1166). Standardy nauczania zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 października 2009 roku zmieniajacym rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki.(Dz.U. 2009 nr 180, poz.1407). Standardy określają wymagania ogólne, w tym liczbę godzin zajęć, sylwetkę absolwenta, treści nauczania przedstawione dla poszczególnych przedmiotów: kształcenia ogólnego, podstawowych i kierunkowych, a także zalecenia oraz wymagania dotyczące odbycia praktyk. |