Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją, stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | HA-AEZD-2S |
Nazwa: | Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją, stacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Czas trwania: | 2-letnie |
|
Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Historii i Archeologii (od 24/25Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
I semestr |
II semestr |
III semestr |
IV semestr |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów licencjackich lub studiów magisterskich |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku „Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją” posiądzie gruntowną wiedzę i umiejętności w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją zarówno w ujęciu historycznym jak i najnowszej praktyki. Absolwent będzie przygotowany do samodzielnego wykonywania zadań na stanowisku archiwisty, koordynatora czynności kancelaryjnych i ich wykonawcy, niezależnie od typu archiwum i instytucji, zarówno w zakresie tradycyjnej postaci dokumentacji aktowej i nieaktowej, jak i dokumentacji elektronicznej. Będzie też w pełni przygotowany do prowadzenia działalności naukowej uwzględniającej przedmiot i ustalenia teorii i metodyki archiwalnej oraz problematykę zarządzania dokumentacją. Absolwent będzie wyposażony wiedzę i umiejętności odnoszące się do wszystkich etapów życia dokumentów – ich narastania w każdym rodzaju instytucji, przechowywania w archiwach organizacji (urzędów, przedsiębiorstw, instytucji) i wreszcie trwałego przechowywania w archiwach historycznych lub pokrewnych instytucjach (np. muzeach, bibliotekach). Absolwent kierunku „Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją” będzie mógł wykonywać zawód, m.in: - archiwisty biorącego udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej – we wszystkich rodzajach archiwów; - specjalisty ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych; - specjalisty w zakresie wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentacja i osoby prowadzącej szkolenia w zakresie postępowania z dokumentacją i archiwaliami; - koordynatora czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji) oraz administratora systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD); - pracy związanej z dostępem do danych osobowych (w tym inspektora ochrony danych), informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych; - wykonawcy kwerend archiwalnych o charakterze genealogicznym i własnościowym. Absolwent naszego kierunku będzie przygotowany do podjęcia pracy m.in. w: - archiwach państwowych i wyodrębnionych (wojskowych, służb specjalnych, najwyższych organów państwa); - urzędach administracji państwowej i samorządowej oraz w wymiarze sprawiedliwości; archiwach wszelkiego rodzaju instytucji prywatnych; - firmach zajmujących się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji; instytucjach naukowych, edukacyjnych i kulturalnych, zarówno publicznych jak i prowadzonych przez organizacje pozarządowe; - wszelkiego rodzaju kancelariach, sekretariatach i biurach; - w ramach prywatnej działalności gospodarczej zajmując się wykonywaniem specjalistycznych kwerend o charakterze własnościowym i genealogicznym. |
Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i studia trzeciego stopnia (doktoranckie). |