Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją, stacjonarne II stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: HA-AEZD-2S
Nazwa: Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją, stacjonarne II stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: II stopnia
Czas trwania: 2-letnie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Historii i Archeologii (od 24/25Z) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów licencjackich lub studiów magisterskich

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium - Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku „Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją” posiądzie gruntowną wiedzę i umiejętności w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją zarówno w ujęciu historycznym jak i najnowszej praktyki. Absolwent będzie przygotowany do samodzielnego wykonywania zadań na stanowisku archiwisty, koordynatora czynności kancelaryjnych i ich wykonawcy, niezależnie od typu archiwum i instytucji, zarówno w zakresie tradycyjnej postaci dokumentacji aktowej i nieaktowej, jak i dokumentacji elektronicznej. Będzie też w pełni przygotowany do prowadzenia działalności naukowej uwzględniającej przedmiot i ustalenia teorii i metodyki archiwalnej oraz problematykę zarządzania dokumentacją. Absolwent będzie wyposażony wiedzę i umiejętności odnoszące się do wszystkich etapów życia dokumentów – ich narastania w każdym rodzaju instytucji, przechowywania w archiwach organizacji (urzędów, przedsiębiorstw, instytucji) i wreszcie trwałego przechowywania w archiwach historycznych lub pokrewnych instytucjach (np. muzeach, bibliotekach).

Absolwent kierunku „Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją” będzie mógł wykonywać zawód, m.in:

- archiwisty biorącego udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej

i popularyzatorskiej z nią związanej – we wszystkich rodzajach archiwów;

- specjalisty ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych;

- specjalisty w zakresie wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentacja i osoby prowadzącej szkolenia w zakresie postępowania z dokumentacją i archiwaliami;

- koordynatora czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji) oraz administratora systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD);

- pracy związanej z dostępem do danych osobowych (w tym inspektora ochrony danych), informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych;

- wykonawcy kwerend archiwalnych o charakterze genealogicznym i własnościowym.

Absolwent naszego kierunku będzie przygotowany do podjęcia pracy m.in. w:

- archiwach państwowych i wyodrębnionych (wojskowych, służb specjalnych, najwyższych organów państwa);

- urzędach administracji państwowej i samorządowej oraz w wymiarze sprawiedliwości;

archiwach wszelkiego rodzaju instytucji prywatnych;

- firmach zajmujących się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji;

instytucjach naukowych, edukacyjnych i kulturalnych, zarówno publicznych jak i prowadzonych przez organizacje pozarządowe;

- wszelkiego rodzaju kancelariach, sekretariatach i biurach;

- w ramach prywatnej działalności gospodarczej zajmując się wykonywaniem specjalistycznych kwerend o charakterze własnościowym i genealogicznym.

Dalsze studia:

Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i studia trzeciego stopnia (doktoranckie).

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5bf0dd92a (2025-03-17)