logopedia z audiologią, stacjonarne I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | L-L-LS |
Nazwa: | logopedia z audiologią, stacjonarne I stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Czas trwania: | 3-letnie, ilość semestrów: 6 |
|
logopedia z audiologią |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Filologiczny (od 21/22)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
świadectwo dojrzałości i rozmowa kwalifikacyjna |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów pierwszego stopnia kierunku logopedia z audiologią jest przygotowany do diagnozowania i prowadzenia terapii zaburzeń mowy i słuchu, a także do kształtowania i korygowania emisji głosu oraz techniki mówienia. Posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą biologicznych, psychologicznych i lingwistycznych prawidłowości funkcjonowania człowieka (szczególnie w zakresie zachowań językowych), patologii mowy i słuchu, terapii i rehabilitacji. Absolwent posługuje się technologią informacyjną w zakresie ogólnym, a także potrafi wykorzystać ją w procesie diagnostyczno-terapeutycznym. Na studiach I stopnia absolwent zrealizował część wymagań określonych w standardzie kształcenia nauczycieli logopedów określonym w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dn. 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019, poz. 1450, ze zm., zał. 3) tj. : 1. Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne: - Ogólne przygotowanie psychologiczne – 45 godz. (6 ECTS); - Ogólne przygotowanie pedagogiczne – 60 godz. (7 ECTS); - Praktyka pedagogiczna – 30 godz. (2 ECTS). 3. Przygotowanie merytoryczne w zakresie logopedii – 690 godz. (50 ECTS). 4. Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne – 300 godz. (22 ECTS) 5. Praktyki zawodowe – co najmniej 240 godz. (8 ECTS) w placówkach systemu oświaty – szkołach i/lub przedszkolach. Absolwent jest zdolny do pełnienia funkcji wychowawczych i opiekuńczych, wspierania rozwoju uczniów i zaspokajania ich szczególnych potrzeb edukacyjnych. Jest również przygotowany do współpracy z nauczycielami, psychologami, pedagogami, lekarzami (audiologami, foniatrami, otolaryngologami, pediatrami, psychiatrami, neurologami) i innymi specjalistami oraz opiekunami swoich podopiecznych w celu zapewnienia im odpowiedniego wsparcia. Studia umożliwiają zdobycie kwalifikacji pozwalających na zatrudnienie w placówkach ochrony zdrowia typu ambulatoryjnego (poradnie logopedyczne, poradnie audiologiczne, foniatryczne, otolaryngologiczne), placówkach pomocy społecznej, w rozgłośniach radiowych i telewizyjnych, placówkach kulturalnych i innych placówkach zatrudniających osoby zawodowo posługujące się głosem a także w prywatnych gabinetach logopedycznych. Duża liczba godzin praktyk zawodowych, odbywanych w różnorodnych placówkach, wszechstronnie przygotowuje absolwenta do podjęcia licznych aktywności związanych z wykonywaniem zawodu. Absolwent studiów licencjackich jest przygotowany do ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego oraz podjęcia studiów drugiego stopnia i studiów podyplomowych. |
Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i na studia podyplomowe. |