Technologie cyfrowe w animacji kultury, stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | L-TCAK-2S |
Nazwa: | Technologie cyfrowe w animacji kultury, stacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Czas trwania: | 2-letnie, ilość semestrów: 4 |
|
technologie cyfrowe w animacji kultury |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Filologiczny (od 21/22)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Humanistyczny (od 00/01 do 20/21) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
I semestr, technologie cyfrowe w animacji kultury |
II semestr, technologie cyfrowe w animacji kultury |
III semestr, technologie cyfrowe w animacji kultury |
IV semestr, technologie cyfrowe w animacji kultury Magisterium- Technologie cyfrowe w animacji kultury |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent po ukończeniu studiów II stopnia posiada szerokie kompetencje cyfrowe umożliwiające animowanie różnych zjawisk w obszarze kultury – zwłaszcza w cyberprzestrzeni: jej wytwarzanie, przetwarzanie, zarządzanie i komunikowanie oraz sprawne posługiwanie się cyfrowymi technologiami do zdobywania i przetwarzania informacji, komunikowania się za pomocą aplikacji internetowych i potrafi tworzyć multimedia. Absolwent kierunku ma opanowane podstawy programowania oraz tworzenia stron internetowych, jest w stanie analizować zasoby Internetu (big data) i diagnozować trendy kulturowe, wizualizować dane i informacje, pisać teksty dla portali internetowych, promować wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów w Internecie. Szeroka oferta praktyk w najważniejszych instytucjach kultury takich, jak: Teatr NN, Centrum Spotkania Kultur czy medialaby, a także realizacje różnych projektów na poszczególnych przedmiotach studiów umożliwia szybszy i efektywniejszy start zawodowy. Wyróżniający się absolwenci są włączani w skład zespołów badawczych realizujących projekty z dziedziny wizualizacji, grafiki, animacji i gier komputerowych. Absolwent studiów ,,Technologie cyfrowe w animacji kultury’’ jest przygotowany do podjęcia pracy w: redakcjach portali internetowych, nowych mediach, nowoczesnych placówkach kulturalnych wykorzystujących szeroko technologie ICT, cyfrowych muzeach, agencjach reklamowych uprawiających marketing internetowy, zespołach przygotowujących oprogramowanie i aplikacje desktopowe oraz mobilne, szkolnictwie, a także pracy naukowo-badawczej w zakresie humanistyki cyfrowej. Studia ,,Technologie cyfrowe w animacji kultury’’ w sposób zbalansowany dostarczają umiejętności praktycznych (programowanie, animowanie i modelowanie zjawisk i obiektów kulturowych) połączonych z pogłębioną wiedzą dotyczącą funkcjonowania różnych sfer kultury współczesnej. Wymienione cechy i umiejętności wzmacniane są tzw. kompetencjami miękkimi dotyczącymi komunikacji werbalnej i niewerbalnej - także w kontekście międzykulturowym, do których przykłada się coraz większą wagę, a także umiejętnością pracy w grupie i to zarówno w środowisku fizycznych, jak i wirtualnym (zdalnie, online). Najlepsi Absolwenci Technologii cyfrowych w animacji kultury mają możliwość podjęcia studiów trzeciego stopnia w zakresie kulturoznawstwa. |
Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i studia doktoranckie. |