Marketing i lobbing polityczny, stacjonarne I stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | POL-MLP-LS |
Nazwa: | Marketing i lobbing polityczny, stacjonarne I stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Czas trwania: | 3-letnie |
|
Marketing i lobbing polityczny |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Politologii i Dziennikarstwa (od 23/24L)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
świadectwo dojrzałości |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku Marketing i lobbing polityczny będzie posiadał wiedzę o właściwościach zjawisk i procesów politycznych oraz ich różnorodnych uwarunkowaniach, a także o szeroko pojętym społeczeństwie obywatelskim. Umiejętność dostrzegania związku tych zjawisk i procesów z rynkiem pozwoli mu nie tylko skutecznie diagnozować potrzeby interesariuszy prywatnych w zakresie komunikowania politycznego i budowania wizerunku politycznego, ale również zapewni zakres kompetencji, które ułatwią realizację potrzeb potencjalnych klientów. Absolwent zdobędzie wiedzę z szeroko pojętej problematyki public relations, będzie rozumiał specyfikę i zasady działania lobbingu politycznego, znaczenie procesów komunikowania społecznego i roli, jaką w tych procesach odgrywają media tradycyjne i nowoczesne (w tym media społecznościowe). Nabędzie także szereg branżowych umiejętności związanych z zarządzaniem marką i wizerunkiem osoby lub instytucji, także w sytuacjach kryzysowych, organizowaniem i prowadzeniem kampanii wyborczych na poziomie samorządowym, ogólnokrajowym oraz europejskim, jak również przygotowywaniem wystąpień publicznych pod względem językowym, treściowym oraz wizerunkowym. W związku z tym, że program nauczania kierunku Marketing i lobbing polityczny odpowiada szczegółowo zadaniom i etapom przeprowadzania działań marketingowych, Absolwent nabędzie również szereg umiejętności związanych z prowadzeniem badań marketingowych, analizą rynku politycznego, diagnozą potrzeb interesariuszy publicznych, opracowywaniem kampanii wizerunkowych, jak również doborem odpowiednich narzędzi perswazyjnych. Szczególny nacisk zostaje tu położony na rolę nowoczesnych technik komunikacyjnych oraz możliwości związanych z rozwojem sztucznej inteligencji (AI). Ponadto Absolwent pozna techniki pisania tekstów promocyjnych oraz zasady kooperacji z mediami. Zajęcia mają w dużej mierze charakter warsztatowy, co pozwala studentom na sukcesywny rozwój i sprawdzanie w praktyce swoich umiejętności. Wiedza i umiejętności nabyte w trakcie studiów na kierunku Marketing i lobbing polityczny sprawdzają się zwłaszcza we wszystkich zawodach związanych z szeroko pojętym marketingiem, promocją i reklamą, gdzie pożądane są zdolności komunikacyjne i umiejętność współpracy z ludźmi, ale również obszerna wiedza branżowa. Pozyskana w trakcie studiów wiedza z zakresu funkcjonowania rynku politycznego sprawia, że Absolwenci kierunku Marketing i lobbing polityczny znakomicie sprawdzają się również w pracy w instytucjach państwowych i samorządowych, organizacjach pozarządowych oraz strukturach partii politycznych. Absolwenci posiadają kwalifikacje w obszarze doradztwa politycznego, prowadzą agencje reklamowe, pełnią istotne funkcje w organizacjach społecznych, bądź kreują wizerunki publiczne instytucji państwowych lub osób zainteresowanych działalnością polityczną. Posiadają wiedzę dotyczącą przygotowania i prowadzenia kampanii politycznych oraz prowadzenia biura rzecznika prasowego. Absolwent kierunku Marketing i lobbing polityczny będzie posiadał wiedzę i umiejętności o charakterze interdyscyplinarnym, wzbogacone elementami wiedzy praktycznej. Będzie więc doskonale wpisywał się w zapotrzebowanie rynku pracy, w tym także rynku regionalnego, którego specyfika została określona w „Strategii Lublina 2030”. |
Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i na studia podyplomowe. |
Treści nauczania: |
Standardy nauczania zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz.U. Nr 164, poz. 1166). Standardy nauczania zgodne z rozporzadzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 października 2009 roku zmieniajacym rozporządzenie w sprawie standardów kształceniadla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki.(Dz.U. 2009 nr 180, poz.1407). Standardy określają wymagania ogólne, w tym liczbę godzin zajęć, sylwetkę absolwenta, treści nauczania przedstawione dla poszczególnych przedmiotów: kształcenia ogólnego, podstawowych i kierunkowych, a także zalecenia oraz wymagania dotyczące odbycia praktyk. |