Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Dutko M., E-biznes. Poradnik praktyka. Wydanie II, Helion, Gliwice 2013.
2. Lambert, Joan; Frye, Curtis. Microssoft Office 2016 Krok po kroku. Promise, Warszawa 2017.
3. Laudon K.C. and Laudon J.P., Management information systems: Managing the digital firm. Pearson Education, 2014 (książka dostępna on-line).
4. Phillips J., Zarządzanie projektami IT. Wydanie III, Helion, Gliwice 2011.
5. Wayne L. W., Microsoft Excel 2019. Analiza i modelowanie danych biznesowych, APN Promise, Warszawa, 2019. (książka dostępna on-line)
Literatura pomocnicza:
1. Czasopisma: Komputer Świat, Chip, PC World
2. Białas A., Bezpieczeństwo informacji i usług w nowoczesnej instytucji i firmie, WNT, Warszawa 2009.
3. Piotrowski M., Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja, Onepress, Gliwice 2013.
4. Stefańczyk M., Mejsner E., Kwiatkowski T., Jaskuła T., Informatyka dla ekonomistów – przykłady i ćwiczenia, UMCS, Lublin 2003.
5. Ross D.F., Introduction to e-Supply Chain Management: Engaging Technology to Build Market-Winning Business Partnerships, CRC Press 2016
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
- K_W03: cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego, wchodzącego w skład różnych struktur społecznych oraz mechanizmy oddziałujące na
jego zachowania jako przedsiębiorcy, menedżera, pracownika i konsumenta
- K_W05: podstawowe metody, techniki i narzędzia planowania, organizowania, motywowania, kontrolowania i podejmowania decyzji
- K_W06: standardowe metody i narzędzia pozyskiwania, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI
- K_U01: wykorzystywać nabytą wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w organizacjach i ich otoczeniu
oraz wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących,
dokonywanie ich oceny oraz krytycznej analizy i syntezy
- K_U02: analizować i prognozować procesy i zjawiska organizacyjne i społeczne z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi, w tym
zaawansowanych technik ICT
- K_U05: brać udział w debacie, prezentować i argumentować własne stanowisko, oceniać stanowiska innych uczestników
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO
- K_K01: krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego doskonalenia zawodowego i rozwoju osobistego
- K_K02: uznawania znaczenia specjalistycznej wiedzy i opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
- K_K06: odpowiedzialnego pełnienia ról w zespołach, organizacjach i instytucjach
|
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka zawodu i potrzeby informacyjne menedżerów
2. Charakterystyka rynku IT
3. Narzędzia informatyczne znajdujące zastosowanie
w zarządzaniu
4. Pakiety biurowe podstawowe funkcje i obszary zastosowania
5. Charakterystyka i przykłady systemów zarządzania bazą danych
6. Zintegrowane systemy informatyczne
7. Wdrożenie systemów informatycznych
8. Problematyka bezpieczeństwa informacji
|