Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Kubiak K., Klastry - czynnik wsparcia przedsiębiorczości i rozwoju regionów, w: "Przedsiębiorczość i zarządzanie", t. XVIII, z. 12, cz. 2, 2017, s. 109-124.
2. Mika, B., Pingwin czy orzeł? Społeczny charakter wiedzy na przykładzie kalifornijskiej Doliny Krzemowej, w: "Studia Krytyczne", nr 4, 2017, s. 131-150.
3. Pająk, K. Dahlke P., Kvilinskyi O., Determinanty rozwoju regionalnego - współczesne odniesienie, w: "Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy", nr 9, 2016, s. 109-122.
4. Pudlik M., Garus C., Jak feniks z popiołów. Rozwój struktur metropolitalnych w Zagłębiu Ruhry jako wzór dla rozwoju Górnego Śląska?, w: „Studia Regionalne i Lokalne”, 1(35), 2009, s. 32-51.
5. Strużycki, M. (red. nauk.), Przedsiębiorstwo, region, rozwój, Diffin, Warszawa 2011.
6. Strzelecki Z. (red. nauk.), Gospodarka regionalna i lokalna, PWN, Warszawa 2008 (podręcznik dostępny online w systemie IbukLibra)
Literatura uzupełniająca:
1. Parysek J., Rozwój społeczno-gospodarczy oraz czynniki i uwarunkowania rozwoju, w: „Studia KPZK”, 2018, s. 37-56.
2. Taylor R. P., A Review of Industrial restructuring in the Ruhr Valley and Relevant Points for China, 2015, https://c2e2.unepdtu.org/wp-content/uploads/sites/3/2016/04/industrial-restructuring-in-the-ruhr-valley.pdf [05.11.2021].
3. Tuziak A., Peryferyjność a nierówności i dysproporcje rozwojowe na poziomie regionalnym, w "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 59 (2/2019), s. 131-148.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza. Absolwent zna i rozumie:
- elementarną terminologię używaną w ekonomii regionalnej (K_W01),
- cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania przedsiębiorców oraz jakość życia mieszkańców regionów i miast (K_W04),
- metody i narzędzia gromadzenia, przetwarzania, analizy i prezentacji danych regionalnych (K_W07).
Umiejętności. Absolwent potrafi:
- dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska i procesy społeczno-gospodarcze (K_U01),
- analizować i prognozować procesy i zjawiska gospodarcze oraz społeczne z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi ekonomicznych, w tym analizy danych statystycznych (K_U02),
- brać udział w debacie poświęconej zagadnieniom rozwoju miast, przedstawiać swoje opinie, dyskutować z innymi uczestnikami debaty (K_U07).
Kompetencje społeczne. Absolwent jest gotów do:
- krytycznej samooceny swojej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (K_K01),
- uznawania znaczenia wiedzy ekonomicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów (K_K02),
- odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy oraz uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i pozyskanych umiejętności (K_K08).
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena NB
Student/-ka nie uczestniczy w zajęciach, nie stawia się na konsultacjach ani nie uczestniczy w kolokwium z nieznanych prowadzącemu przyczyn.
Ocena 2
Student/-ka nie spełnia wymagań na żadną z wyższych ocen i/lub przekroczył/-a dozwoloną liczbę nieobecności nieusprawiedliwionych.
Ocena 3
Student/-ka:
• regularnie uczestniczy w zajęciach oraz wykonuje na nich prace grupowe i indywidualne,
• uzyskuje na kolokwium co najmniej 50% punktów,
Ocena 3.5
Student/-ka:
• regularnie uczestniczy w zajęciach oraz wykonuje na nich prace grupowe i indywidualne,
• uzyskuje na kolokwium co najmniej 60% punktów.
Ocena 4
Student/-ka:
• regularnie uczestniczy w zajęciach oraz wykonuje na nich prace grupowe i indywidualne,
• uzyskuje na kolokwium co najmniej 70% punktów.
Ocena 4.5
Student/-ka:
• regularnie uczestniczy w zajęciach oraz wykonuje na nich prace grupowe i indywidualne.
• uzyskuje na kolokwium co najmniej 80% punktów.
Ocena 5:
Student/-ka:
• regularnie uczestniczy w zajęciach, wykonuje na nich prace grupowe i indywidualne; wyróżnia się aktywnością, realizuje z sukcesem zadania dodatkowe,
• uzyskuje na kolokwium co najmniej 90% punktów.
|