Literatura: |
Filipczuk J., Szczepankowski P. J., Biznes plan w teorii i praktyce zarządzania, WSZiM, Sochaczew 2005
Czepurko A., Łukaszewicz A., Biznesplan w praktyce zarządzania firmą, WSHiP im. R. Łazarskiego w Warszawie, Warszawa 2005
Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu Sp z o.o., Warszawa 2007
Opolski K., Waśniewski K., Biznes plan, jak go budować i analizować, CeDeWu Sp z o.o., Warszawa 2007
Ciechan-Kujawa M., Biznes plan. Standardy i praktyka, Wyd. „Dom Organizatora”, Toruń 2007
Ingram M., Zasady i techniki sporządzania biznes planów, AE Katowice 2000.
Pasieczny J., Biznesplan. Problemy i metody, Wyd WSPiZ im. L. Koźmińskiego w Warszawie, Warszawa 2002
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: STUDENT ZNA I ROZUMIE
K_W01 - pojęcia używane w finansach i rachunkowości, teorie i metody badań wyjaśniające złożone zależności między nimi oraz ich zastosowania w identyfikowaniu i interpretowaniu zjawisk i procesów gospodarczych
K_W05 - cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta, pracownika, menedżera i przedsiębiorcy
K_W06 - metody i narzędzia pozwalające na pozyskiwanie, analizowanie i prezentowanie danych ekonomicznych i społecznych społeczno-gospodarczych, opisywanie struktur i instytucji społeczno-gospodarczych
UMIEJĘTNOŚCI: STUDENT POTRAFI
K_U02 - wykorzystać nabytą wiedzę teoretyczną do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz analizowania i prognozowania procesów i zjawisk w przedsiębiorstwie i gospodarce narodowej
K_U03 - prawidłowo przeprowadzić analizę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
K_U04 - posługiwać się przepisami prawa oraz systemami normatywnymi (rachunkowość, podatki) w celu rozwiązania konkretnych problemów i podejmowania odpowiednich działań
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO
K_K04 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy; podejmowania działalności gospodarczej
K_K07 - uczestniczenia w projektach społeczno-gospodarczych, w tym podejmowanych na rzecz interesu publicznego
|
Metody dydaktyczne: |
analiza przypadków, wykorzystanie technik kształcenia na odległość, praca w zespołach, metody aktywizowania studentów (np. metoda WCU, metoda kuli śnieżnej), korzystanie z oprogramowania (arkusz kalkulacyjny)
|