Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media w Polsce i w Niemczech H-MPN-PNSKT-1S.5
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Część dot. Niemiec
Kolokwium, udział w debacie, prezentacja/projekt - W1, U1, U2
Aktywność na zajęciach- K1, K2

Część dot. Polski
Bieżąca aktywność na zajęciach, obecność, prezentacja/projekt - W1-W2, U1-U2, K1-K2

Uwagi: Zajęcia w roku akademickim 2021/2022 co do zasady odbywają się przede wszystkim w trybie stacjonarnym, przy czym w zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej mogą być realizowane w trybie zdalnym na platformie Teams bądź Wirtualny Kampus. W związku z reżimem sanitarnym materiały dydaktyczne będą przekazywane za pośrednictwem w.w. platformy.

W związku z ochroną danych osobowych studentów link oraz kod do zespołu na platformie Teams zostanie indywidualnie przekazany osobom należącym do grupy zajęciowej.
Literatura:

Część dot. Niemiec

Niemieckie serwisy informacyjne

Aktualne audycje radiowe i telewizyjne

Bęza, S.: "Eine kleine Landeskunde der deutschsprachigen Länder"

Jäger, S. "Kritische Diskursanalyse. Eine Einführung"

Schmalenberger, D. "Welche Medien kenne und nutze ich"

Część dot. Polski [literatura podstawowa]

1. "Słownik wiedzy o mediach", red. E. Chudziński, Warszawa-Bielsko-Biała 2009.

2. "Biblia dziennikarstwa", red. A. Skworz, A. Niziołek, Kraków 2010

3. "Polski system medialny 1989-2011", red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2013.

4. Mielczarek T., "Monopol, pluralizm, koncentracja : środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989-2006", Warszawa 2007.

5. Sonczyk W., "Media w Polsce. Zarys problematyki", Warszawa 1999.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1 - student(ka) charakteryzuje budowę, rolę i funkcje systemu kultury i mediów w Polsce i w Niemczech K_W09

W2 - student(ka) omawia wybrane problemy z zakresu etyki mediów oraz marketingu medialnego K_W01, K_W02, K_W05

Umiejętności:

U1 - student(ka) posiada podstawowe umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym: K_U5

U2 - student(ka) omawia wybrany środek masowego przekazu, określając grupę odbiorczą, profil, stosowane narzędzia marketingowe K_U01, K_U02

Kompetencje społeczne:

K1 - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K_K02

K2 - potrafi współdziałać i pracuje w grupie, przyjmując w niej różne role K_K13

Metody i kryteria oceniania:

Część niemiecka:

wypowiedzi ustne, przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach, prezentacja wybranych mediów, sprawdzian zaliczeniowy

Część polska:

Ocena prezentacji zostanie przeprowadzona zgodnie z ogólnymi kryteriami wskazanymi w procedurze wydziałowej. Kryteria szczegółowe zostaną podane podczas zajęć.

Zakres tematów:

Niemieckie Media:

1. Rolle und Aufgaben der Medien

2. Printmedien, elektornische Medien, soziale Medien

3. Meinungs- und Pressefreiheit

3. Fernsehsender und Rundfunk

4. Analyse des Fernsehprogramms

5. Präsentation des Profils ausgewählter Zeitungen

6. Diskursthema, Diskursstrang, Diskursebene

7. Vergleich der diskursiven Ereignisse und ihrer Darstellung in unterschiedlichen Medien

8. Sprachen des Mediendiskurses

Polskie Media

1. Kształtowanie się polskiego systemu medialnego - rys historyczny.

2. Monopol i pluralizacja polskich mediów.

3-6. Specyfika współczesnych mediów polskich.

7-8. Polskie prawo prasowe w systemie medialnym.

9. Polski odbiorca i jego potrzeby medialne w kontekście oferty współczesnych mediów.

10-12. Marketing medialny.

13-14. Etyka i wolność mediów.

15. Prezentacja prac zaliczeniowych przygotowanych przez studentów.

Metody dydaktyczne:

• wykład informacyjny

• wykład problemowy

• klasyczna metoda problemowa

• dyskusja dydaktyczna

• metoda przypadków

• metoda sytuacyjna

• metody eksponujące

• wyjaśnienie

• opis/opowiadanie

• metoda tekstu przewodniego

• analiza i prezentacja treści

• autoekspresja twórcza

• ćwiczenia przedmiotowe

• e-learning

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Jarosz, Karolina Miłosz 3/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)