Językowe warsztaty zawodowe P H-JWZ-GER-1S.5
Konwersatorium (KW)
Semestr zimowy 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 2 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. prace domowe, 2. sprawdziany śródsemestralne, 3. kolokwia zaliczeniowe na zakończenie semestru, 4. egzamin końcowy (po 4 i po 6 semestrze), 5. aktywne uczestnictwo w zajęciach, 6. ćwiczenia strukturalne niskosterowane, 8. ćwiczenia elicytacyjne otwarte, 9. ćwiczenia symulacyjne |
Literatura: |
Bęza, Kleinschmidt (2010): Deutsch im Büro Buscha, Lindhout (2004) Geschäftskommunikation, Verhandlungssprache, neue Rechtschreibung Drummer, Boehnke (2014): Nowoczesna korespondencja biznesowa po niemiecku. Moderne Businesskorrespondenz auf Deutsch. Duden (2007): Professionelles Bewerben leicht gemacht Eismann (2006): Erfolgreich in Besprechungen. Training berufliche Kommunikation Eismann (2006): Erfolgreich in Verhandlungen. Training berufliche Kommunikation Eismann (2008): Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro. Training berufliche Kommunikation Eismann (2010): Erfolgreich in der geschäftlichen Korrespondenz. Training berufliche Kommunikation Fügert, Richter (2019: Bewerbungstraining. Kursmaterial Deutsch als Zweitsprache Gladigau (2000): Gutes Deutsch, Gute Briefe. Fachbuch für Schriftverkehr in Wirtschaft und Verwaltung Hall, Scheiner (2006): Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Deutsch als Fremdsprache Hering, Matussek (2019): Geschäftskommunikation. Besser telefonieren. Iluk, Kubacki (200): Wybór polskich i niemieckich dokumentów do ćwiczeń translacyjnych. Keller (2006): Der Geschäftsbericht. Überzeugende Unternehmenskommunikation durch klare Sprache und gutes Deutsch Knatz, Schumacher (2019): Mediale Dialogkompetetenz_ Umgang mit schwierigen Gesprächssituationen am Telefon und im Chat Literski (2006): Kunden gewinnen am Telefon Maśluk-Meller (2014): CV i profesjonalna aplikacja po niemiecku Michalak, Urbanski (2019): Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń. Wirtschaftsdeutsch. 2000 unverzichtbare Sätze und Ausdrücke Plizga (2017): Niemiecki. Business. Praktyczny kurs mówienia językiem biznesu. Pöschl (2017): Briefe, E-Mails und BewerbungenTurtur (2006=: Übungen zum Wortschatz der deutschen Schriftsprache Seiffert (2009): Schreiben in Alltag und Beruf. Intensivtrainer A2 B1 Seitfudem et al (2007): Professionell Schreiben. Praktische Tipps für Alle, die Texte verfassen, Rechtschreibung, Stilmittel, Layout, Arbeitstechniken und Vieles mehr. Stempfle, Zartmann (auth.) (2008): Aktiv verkaufen am Telefon. Interessenten gewinnen — Kunden überzeugen — Abschlüsse erzielen. Wergen, Wörner (2019): Bürokommunikation Deutsch |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi (K_W04, K_W07). 2. Student ma pogłębioną wiedzę językową dotyczącą leksyki i struktur gramatycznych niezbędnych do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie (K_W01, K_W02) 3. Student potrafi konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej, argumentować i formułować wnioski (K_U06, K_U07, K_U08) 4. Student potrafi analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych, (K_U02, K_U03, K_U04) 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej (K_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
W semestrze student pisze zadania domowe i sprawdziany śródsemestralne. Skala oceniania: 51%-60% = 3,0 61%-70% = 3,5 71%-80% = 4,0 81%-90% = 4,5 91%-100% = 5,0 Ocena formująca – stanowi 20 % oceny końcowej – informacje zwrotne o postępach studenta podczas sprawdzania zadań domowych oraz ćwiczeń rozwiązywanych w trakcie zajęć; aktywne uczestnictwo w zajęciach; sprawdzane efekty: 2,3,4. Ocena sumująca – stanowi 80% oceny końcowej - ocena wyciągniętą z ocen z sprawdzianów śródsemestralnych oraz kolokwium zaliczeniowego na zakończenie semestru / roku; sprawdzane efekty: 1,2,3,4,5. Kryteria oceniania: Ocena bardzo dobra (5,0): EK 1. Student zna w stopniu bardzo dobrym (91%-100%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi. EK 2. Student zna w stopniu bardzo dobrym (91%-100%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie. EK 3. Student potrafi prawie bezbłędnie (udziela 91%-100% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej. EK 4. Student potrafi prawie bezbłędnie (udziela 91%-100% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych. EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej. Ocena dobra plus (4,5): EK 1. Student zna w stopniu lepszym niż dobry (81%-90%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi. EK 2. Student zna w stopniu lepszym niż dobry (81%-90%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie. EK 3. Student potrafi w stopniu lepszym niż dobry (udziela 81%-90% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej. EK 4. Student potrafi w stopniu lepszym niż dobry (udziela 81%-90% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań . EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej. Ocena dobra (4,0): EK 1. Student zna w stopniu dobrym (71%-80%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi. EK 2. Student zna w stopniu dobrym (71%-80%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie. EK 3. Student potrafi w stopniu dobrym (udziela 71%-80% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej. EK 4. Student potrafi w stopniu dobrym (udziela 71%-80% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych . EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej. Ocena dostateczna plus (3,5): EK 1. Student zna w stopniu lepszym niż dostateczny (61%-70%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi. EK 2. Student zna w stopniu lepszym niż dostateczny (61%-70%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie. EK 3. Student potrafi w stopniu lepszym niż dostateczny (udziela 61%-70% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej. EK 4. Student potrafi w stopniu lepszym niż dostateczny (udziela 61%-70% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych . EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej. Ocena dostateczna (3,0): EK 1. Student zna w stopniu dostatecznym (51%-60%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi. EK 2. Student zna w stopniu dostatecznym (51%-60%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie. EK 3. Student potrafi w stopniu dostatecznym (udziela 51%-60% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej. EK 4. Student potrafi w stopniu dostatecznym (udziela 51%-60% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych . EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej. Ocena niedostateczna (2,0): EK 1. Student nie zna w stopniu wystarczającym (poniżej 50%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi. EK 2. Student nie zna w stopniu wystarczającym (poniżej 50%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie. EK 3. Student nie potrafi (udziela poniżej 50% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej. EK 4. Student nie potrafi (udziela poniżej 50% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych . EK 5. Student nie jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej. |
Zakres tematów: |
Semestr 5 - 6 1. Argumentieren Grundlagen Sprachstil einer Argumentation Gliederung einer Argumentation Sprawdzian – Argumentieren -Test - Praca pisemna – Leserbrief 2. Erörterung Grundlagen Problemerörterung Texterörterung Sprawdzian - Erörterung -Test - Praca pisemna 3. Interpretieren Grundlagen Gliederung einer Interpretation Analyse von Sachtexten Produktiver Umgang mit Sachtexten Sprawdzan - Interpretation-Test - Praca pisemna 4. Verhandlungen in der beruflichen Situation Verhandlungssituationen Schwierigkeiten bei Verhandlungen Sprawdzian - test 5. Vereinbarungen mit Kollegen(innen) aushandeln 6. Verhandlungen zwischen Vorgesetzten und Mitarbeitern führen 7. Mit Kunden über einen Auftrag verhandeln Sprawdzian wiadomości: • przygotowanie i poprowadzenie negocjacji (min 15 min) • praca w grupie dwu-trzyosobowej - prawidłowe przygotowanie przebiegu negocjacji, - prawidłowe przygotowanie tematu negocjacji (wyszukanie informacji w Internecie), - prawidłowe przygotowanie i użycie środków językowych, - prawidłowe argumentowanie, • ocena |
Metody dydaktyczne: |
1. ćwiczenia strukturalne zamknięte, 2. ćwiczenia strukturalne niskosterowane, 3. ćwiczenia elicytacyjne otwarte, 4. ćwiczenia symulacyjne |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Beata Kasperowicz-Stążka | 19/20 |
|
2 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Beata Kasperowicz-Stążka | 19/20 |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.