Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Językowe warsztaty zawodowe P H-JWZ-GER-1S.5
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 2
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: 1. prace domowe,
2. sprawdziany śródsemestralne,
3. kolokwia zaliczeniowe na zakończenie semestru,
4. egzamin końcowy (po 4 i po 6 semestrze),
5. aktywne uczestnictwo w zajęciach,
6. ćwiczenia strukturalne niskosterowane,
8. ćwiczenia elicytacyjne otwarte,
9. ćwiczenia symulacyjne

Literatura:

Bęza, Kleinschmidt (2010): Deutsch im Büro

Buscha, Lindhout (2004) Geschäftskommunikation, Verhandlungssprache, neue Rechtschreibung

Drummer, Boehnke (2014): Nowoczesna korespondencja biznesowa po niemiecku. Moderne Businesskorrespondenz auf Deutsch.

Duden (2007): Professionelles Bewerben leicht gemacht

Eismann (2006): Erfolgreich in Besprechungen. Training berufliche Kommunikation

Eismann (2006): Erfolgreich in Verhandlungen. Training berufliche Kommunikation

Eismann (2008): Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro. Training berufliche Kommunikation

Eismann (2010): Erfolgreich in der geschäftlichen Korrespondenz. Training berufliche Kommunikation

Fügert, Richter (2019: Bewerbungstraining. Kursmaterial Deutsch als Zweitsprache

Gladigau (2000): Gutes Deutsch, Gute Briefe. Fachbuch für Schriftverkehr in Wirtschaft und Verwaltung

Hall, Scheiner (2006): Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Deutsch als Fremdsprache

Hering, Matussek (2019): Geschäftskommunikation. Besser telefonieren.

Iluk, Kubacki (200): Wybór polskich i niemieckich dokumentów do ćwiczeń translacyjnych.

Keller (2006): Der Geschäftsbericht. Überzeugende Unternehmenskommunikation durch klare Sprache und gutes Deutsch

Knatz, Schumacher (2019): Mediale Dialogkompetetenz_ Umgang mit schwierigen Gesprächssituationen am Telefon und im Chat

Literski (2006): Kunden gewinnen am Telefon

Maśluk-Meller (2014): CV i profesjonalna aplikacja po niemiecku

Michalak, Urbanski (2019): Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń. Wirtschaftsdeutsch. 2000 unverzichtbare Sätze und Ausdrücke

Plizga (2017): Niemiecki. Business. Praktyczny kurs mówienia językiem biznesu.

Pöschl (2017): Briefe, E-Mails und BewerbungenTurtur (2006=: Übungen zum Wortschatz der deutschen Schriftsprache

Seiffert (2009): Schreiben in Alltag und Beruf. Intensivtrainer A2 B1

Seitfudem et al (2007): Professionell Schreiben. Praktische Tipps für Alle, die Texte verfassen, Rechtschreibung, Stilmittel, Layout, Arbeitstechniken und Vieles mehr.

Stempfle, Zartmann (auth.) (2008): Aktiv verkaufen am Telefon. Interessenten gewinnen — Kunden überzeugen — Abschlüsse erzielen.

Wergen, Wörner (2019): Bürokommunikation Deutsch

Efekty uczenia się:

1. Student zna normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi (K_W04, K_W07).

2. Student ma pogłębioną wiedzę językową dotyczącą leksyki i struktur gramatycznych niezbędnych do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie (K_W01, K_W02)

3. Student potrafi konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej, argumentować i formułować wnioski (K_U06, K_U07, K_U08)

4. Student potrafi analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych, (K_U02, K_U03, K_U04)

5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej (K_K03).

Metody i kryteria oceniania:

W semestrze student pisze zadania domowe i sprawdziany śródsemestralne.

Skala oceniania:

51%-60% = 3,0

61%-70% = 3,5

71%-80% = 4,0

81%-90% = 4,5

91%-100% = 5,0

Ocena formująca – stanowi 20 % oceny końcowej – informacje zwrotne o postępach studenta podczas sprawdzania zadań domowych oraz ćwiczeń rozwiązywanych w trakcie zajęć; aktywne uczestnictwo w zajęciach; sprawdzane efekty: 2,3,4.

Ocena sumująca – stanowi 80% oceny końcowej - ocena wyciągniętą z ocen z sprawdzianów śródsemestralnych oraz kolokwium zaliczeniowego na zakończenie semestru / roku; sprawdzane efekty: 1,2,3,4,5.

Kryteria oceniania:

Ocena bardzo dobra (5,0):

EK 1. Student zna w stopniu bardzo dobrym (91%-100%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi.

EK 2. Student zna w stopniu bardzo dobrym (91%-100%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie.

EK 3. Student potrafi prawie bezbłędnie (udziela 91%-100% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej.

EK 4. Student potrafi prawie bezbłędnie (udziela 91%-100% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych.

EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej.

Ocena dobra plus (4,5):

EK 1. Student zna w stopniu lepszym niż dobry (81%-90%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi.

EK 2. Student zna w stopniu lepszym niż dobry (81%-90%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie.

EK 3. Student potrafi w stopniu lepszym niż dobry (udziela 81%-90% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej.

EK 4. Student potrafi w stopniu lepszym niż dobry (udziela 81%-90% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań .

EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej.

Ocena dobra (4,0):

EK 1. Student zna w stopniu dobrym (71%-80%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi.

EK 2. Student zna w stopniu dobrym (71%-80%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie.

EK 3. Student potrafi w stopniu dobrym (udziela 71%-80% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej.

EK 4. Student potrafi w stopniu dobrym (udziela 71%-80% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych .

EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej.

Ocena dostateczna plus (3,5):

EK 1. Student zna w stopniu lepszym niż dostateczny (61%-70%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi.

EK 2. Student zna w stopniu lepszym niż dostateczny (61%-70%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie.

EK 3. Student potrafi w stopniu lepszym niż dostateczny (udziela 61%-70% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej.

EK 4. Student potrafi w stopniu lepszym niż dostateczny (udziela 61%-70% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych .

EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej.

Ocena dostateczna (3,0):

EK 1. Student zna w stopniu dostatecznym (51%-60%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi.

EK 2. Student zna w stopniu dostatecznym (51%-60%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie.

EK 3. Student potrafi w stopniu dostatecznym (udziela 51%-60% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej.

EK 4. Student potrafi w stopniu dostatecznym (udziela 51%-60% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych .

EK 5. Student jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej.

Ocena niedostateczna (2,0):

EK 1. Student nie zna w stopniu wystarczającym (poniżej 50%) normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności zawodowej ma podstawowa wiedzę normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w działalności zawodowej, zna odbiorców działań zawodowych oraz metody profesjonalnego porozumiewania się z nimi.

EK 2. Student nie zna w stopniu wystarczającym (poniżej 50%) słownictwo i struktury gramatyczne niezbędne do prawidłowego komunikowania się biznesowego i tworzenia profesjonalnych tekstów funkcjonalnych w mowie i piśmie.

EK 3. Student nie potrafi (udziela poniżej 50% poprawnych odpowiedzi) konstruować i produkować funkcjonalne teksty w mowie i piśmie; komunikować się z otoczeniem zawodowym na różne sposoby z użyciem specjalistycznej terminologii i form językowych, dostosowanych do różnych sytuacji zawodowych, celów rozmowy i zależnościami między partnerami w komunikacji biznesowej.

EK 4. Student nie potrafi (udziela poniżej 50% poprawnych odpowiedzi) analizować i interpretować teksty, typowe dla różnych sytuacji zawodowych, wyszukiwać, pozyskiwać, selekcjonować informacje pomocne w sytuacjach zawodowych przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych, jak również dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w celu realizowania działań zawodowych .

EK 5. Student nie jest przygotowany do prowadzenia korespondencji biznesowej.

Zakres tematów:

Semestr 5 - 6

1. Argumentieren

Grundlagen

Sprachstil einer Argumentation

Gliederung einer Argumentation

Sprawdzian – Argumentieren -Test

- Praca pisemna – Leserbrief

2. Erörterung

Grundlagen

Problemerörterung

Texterörterung

Sprawdzian - Erörterung -Test

- Praca pisemna

3. Interpretieren

Grundlagen

Gliederung einer Interpretation

Analyse von Sachtexten

Produktiver Umgang mit Sachtexten

Sprawdzan - Interpretation-Test

- Praca pisemna

4. Verhandlungen in der beruflichen Situation

Verhandlungssituationen

Schwierigkeiten bei Verhandlungen

Sprawdzian - test

5. Vereinbarungen mit Kollegen(innen) aushandeln

6. Verhandlungen zwischen Vorgesetzten und Mitarbeitern führen

7. Mit Kunden über einen Auftrag verhandeln

Sprawdzian wiadomości:

• przygotowanie i poprowadzenie negocjacji (min 15 min)

• praca w grupie dwu-trzyosobowej

- prawidłowe przygotowanie przebiegu negocjacji,

- prawidłowe przygotowanie tematu negocjacji (wyszukanie informacji w Internecie),

- prawidłowe przygotowanie i użycie środków językowych,

- prawidłowe argumentowanie,

• ocena

Metody dydaktyczne:

1. ćwiczenia strukturalne zamknięte,

2. ćwiczenia strukturalne niskosterowane,

3. ćwiczenia elicytacyjne otwarte,

4. ćwiczenia symulacyjne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Kasperowicz-Stążka 19/20 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Kasperowicz-Stążka 19/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)