1. Bera,R. Korczynski,M. (2012). Dystans społeczny emigrantów polskich wobec "obcych" i "innych". Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
2. Szczygielsak, I. (2013). Migracje zarobkowe kobiet i ich wpływ na funkcjonowanie rodzin. Warszawa :Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
3. Szuniewicz, M. (2014). Łączenie rodzin cudzoziemców : studium rawnomiedzynarodowe. Gdynia :Akademia Marynarki Wojennej
4. Thiollet, H. (red.)(2017). Migranci, migracje : o czym warto wiedzieć, by wyrobić sobie własne zdanie. Kraków : Wydawnictwo Karakter
5. Winiarczyk-Raźniak, A. Raźniak, P. (2012). Migracje wewntrzne ludności w polskich obszarach metropolitalnych u progu XXI wieku. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego
6. Węgliński, J. (2012). Imigracja a globalizacja : przykład Stanów Zjednoczonych Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar
Artykuły prowadzącego zajęcia
1. Międzykulturowe kompetencje pracobiorców wielokulturowego rynku pracy w opinii polskich pracowników firm angielskich. Intercultural competences of intercultural market employees according to polish employees in English companies. Journal of Modern Science. Wyd.WSGE, Józefów 2016, Tom 3/30, ss.103-132. ISSN 1734-2031.
2. Kompetencje międzykulturowe a sukces zawodowy polskich pracowników w Anglii. ANNALES UMCS, Sectio J. Wyd. UMCS Lublin 2016, Vol.29, Nr 4, ss.79-96.
3. Wrażliwość międzykulturowa studentów z pogranicza polsko-ukraińskiego. Edukacja Międzykulturowa. Wyd. UŚ Katowice 2017, nr 1 (6) s.113-129. ISSN 2299-4106 (współ. A. Świdzińska).
4. Międzykulturowe kompetencje komunikowania się polskich emigrantów zarobkowych w Anglii a ich poczucie sukcesu zawodowego. ANNALES UMCS, Sectio J. Wyd. UMCS Lublin 2017, Vol.30, Nr 2, ss.67-82.
5. Rola inteligencji emocjonalnej, jako kompetencji międzykulturowej w osiągnięciu sukcesu zawodowego polskich emigrantów. Edukacja Międzykulturowa, 2 (7), 2017, ss. 185-199. ISSN 2299-4106.
6. Kompetencje międzykulturowe polskich emigrantów zarobkowych w Anglii a ich poczucie sukcesu zawodowego. Lubelski Rocznik Pedagogiczny. Lublin 2017, nr XXXVI, ss. 151-176. ISSN: 0137-6136. DOI: 10.17951/j.2017.30.2.67
7. Kompetencje międzykulturowe a wykształcenie polskich emigrantów w Anglii. Journal of Modern Science. Wyd. WSGE, Józefów 2018, Tom 36, ss.93-112. ISSN 1734-2031. DOI: 10.13166/jms/85333
8. Cultural Sensitivity of Polish, Ukrainian and Belarusian students. Kultura i Edukacja. Wyd. Adam Marszałek Toruń 2018, nr 2(120), ss.83-96. ISSN 1230-266X (współ. M. Stefanek) DOI: 10.15804/kie.2018.02.05
9. Edukacyjne uwarunkowania kompetencji międzykulturowych polaków na emigracji. Lubelski Rocznik Pedagogiczny. Lublin 2018, Vol 37, No 3 (2018) , ss. 161-184. ISSN: 0137-6136. DOI: 10.17951/lrp.2018.37.3.161-184
10. Postawy wobec „obcych” polskich i ukraińskich studentów a ich miejsce zamieszkania. W: M. Sobecki i inni (red.): Człowiek pogranicza. Wyzwania humanistycznej edukacji. Wyd.UwB, Białystok 2019, ss.246-269. ISBN 978-83-7431-565-4
11. Międzykulturowa kompetencja komunikowania się polskich emigrantów w Anglii. W: Edukacja Międzykulturowa, 1 (10), 2019, ss. 129-156. ISSN 2299-4106. (współ. B. Grabowska)
12. Emocjonalna gotowość do komunikowania się z Innym polskich emigrantów w Anglii (badania porównawcze). W: ANNALES UMCS, Sectio J. Wyd. UMCS Lublin 2019, Vol.32, Nr 2, ss.187-200. ISSN: 0867-2040 (współ. B. Grabowska) DOI: 10.17951/j.2019.32.2.187-200
13. Emocjonalna gotowość do dialogu z osobą odmienną kulturowo obecnych i przyszłych pracowników socjalnych. W: ANNALES UMCS, Sectio J. Wyd. UMCS Lublin 2020, Vol.33, Nr 1, ss.247-265. ISSN: 0867-2040 (współ. B. Grabowska) DOI: 10.17951/j.2020.33.1.247-265
|