Literatura: |
(stopniowo uzupełniana):
1. Adams, F., & Aizawa, K. (2001). The bounds of cognition. Philosophical Psychology, 14, 43–64.
2. Bremer J., Problem umysł-ciało. Wprowadzenie, Kraków: WAM, 2001.
3. Bremer J., Wprowadzenie do filozofii umysłu, Kraków: WAM, 2010
4. Clark, A., & Chalmers, D. (1998). The Extended Mind. Analysis, 58, 10–23.
Reprinted In R. Menary (Ed.). (2010). The Extended Mind (pp. 27–42). Cam-
bridge: The MIT Press.
5. Heil J., Philosophy of Mind: A Contemporary Introduction, London: Routledge, 2000.
6. Kim, J. (2011). Philosophy of Mind. Third edition. Boulder, Co: Westview Press.
7. Konderak, P., Mind, Cognition, Semiosis: Ways to Cognitive Semiotics, UMCS Publishing, 2018.
8. Philosophy of Mind: A Guide and Anthology, J. Heil (ed.), Oxford University Press, 2004.
9. Putnam, H. (1980). Brains and Behaviour. In N. Block (Ed.), Readings in the Philosophy of Psychology (Vol. 1) (pp. 24–36). Cambridge, MA: Harvard University Press.
10. Żegleń U., Filozofia umysłu, Toruń: Wyd. Adam Marszałek, 2003.
|
Efekty uczenia się: |
PMW1: Absolwent zna miejsce i rolę filozofii umysłu w spektrum dziedzin kognitywistycznych (K_W01, K_W02, K_W10)
PMW2: Absolwent zna terminologię (w języku polskim i angielskim) specyficzną dla filozofii umysłu, zna jej powiązania z terminologią innych dyscyplin kognitywistycznych (K_W02, K_W10)
PMW3: Absolwent zna stanowiska w kluczowych dyskusjach toczonych w ramach filozofii umysłu: sporze o naturę umysłu jako systemu poznawczego; relacji między umysłem a ciałem i światem, dyskusji dotyczącej treści stanów mentalnych (K_W05, K_W09)
PMW4: Zna i ocenia argumenty psychologów poznawczych, neuronaukowców czy badaczy sztucznej inteligencji wykorzystywane w dyskusjach filozofów umysłu (K_W05, K_W06, K_W08)
PMW5: Absolwent zna metody wykorzystywane w filozofii umysłu
PMU1: Potrafi przedstawić (ustnie i pisemnie) argumenty i przykłady wspierające wybraną koncepcję umysłu (K_U02, K_U09, K_U10, K_U11)
PMU4: Nabywa umiejętności pracy z językiem angielskim i specyficzną anglojęzyczną terminologią (K_U10, K_U11)
PMK1: Wykazuje aktywność w samodzielnym poszukiwaniu i ocenie wartości informacji (K_K01)
PMK2: Absolwent jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w debacie naukowej (K-K01, K_K06)
|
Zakres tematów: |
1. On minds and bodies: A difficult relationship...
2. Thinking stones and super-spartans: Behaviorism in PhoM
3. That mental states are brain states: The Mind-Brain Identity Theory
4. That mind is like a clock: Functionalism I, the very idea
5. Shall we trust Cognitive Science? On lakes, automata and pain (Functionalism II)
6. Mindful printers, mindless dogs: mind as an interpretation
7. Facing the Other: Theory theory & simulation theory
8. That there are no mental states: Eliminativism in philosophy of mind
9. Are we just brains in a vat? On internalism and externalism
10. What it is like to be a human being: the hard problem of consciousness
11. Mentality beyond the skull: Extended mind theory
|