Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Semiotyka nowych mediów (JiD) F-K.135
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Ocena aktywności na zajęciach
Ocena prezentacji multimedialnej
Uwagi: Zajęcia zdalne, odbywają się za pośrednictwem platformy Teams
Literatura:

1. Lister M., Dovey J., Giddings S., Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009.

2. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.

3. Clark A., Natural-born cyborgs, Oxford 2003.

4. J. L. Baudry, Projektor: Metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenia rzeczywistości [w:] Panorama współczesnej myśli filmowej 1992.

5. Przegalińska A. K., Istoty wirtualne, Kraków 2016.

6. McLuhan M., Galaktyka Gutenberga.

7. Carr N., Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, Gliwice 2010.

8. Spitzer M., Cyfrowa demencja, Słupsk 2015.

9. Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008.

10. Turkle S., Samotni razem, Kraków 2013.

11. Dukaj J., Po piśmie, Kraków 2019.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Ocena prezentacji multimedialnej

Zakres tematów:

• Czym nie są nowe media? Jak media stały się nowe?

1. Lister M., Dovey J., Giddings S., Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009, s. 13 – 71

2. Lister M., Dovey J., Giddings S., Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009, s. 123 –159

3. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006, s. 71 – 101

4. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006, s. 102 – 137

• Status semiotyczny obiektów wirtualnych

5. Przegalińska A. K., Istoty wirtualne, Kraków 2016, s. 175 – 220

6. Clark A., Natural-born cyborgs, Oxford 2003, s. 59 – 88

7. Clark A., Natural-born cyborgs, Oxford 2003, s. 89 - 115

8. J. L. Baudry, Projektor: Metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenia rzeczywistości [w:] Panorama współczesnej myśli filmowej 1992 (1 R)

• Nowe media a procesy poznawcze: czynnik pozytywny czy negatywny?

9. McLuhan M., Galaktyka Gutenberga + Ong W. Postpiśmienność

10. Carr N., Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, Gliwice 2010, s. 145 – 184

11. Spitzer M., Cyfrowa demencja, Słupsk 2015, s. 28 – 58

12. Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008, 19 – 42

13. Turkle S., Samotni razem, ...

14. Dukaj J., Po piśmie, Kraków 2019, s. 190- 232 lub 266-324

Metody dydaktyczne:

Analiza tekstów źródłowych

Prezentacja multimedialna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0