• Czym nie są nowe media? Jak media stały się nowe?
1. Lister M., Dovey J., Giddings S., Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009, s. 13 – 71
2. Lister M., Dovey J., Giddings S., Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009, s. 123 –159
3. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006, s. 71 – 101
4. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006, s. 102 – 137
• Status semiotyczny obiektów wirtualnych
5. Przegalińska A. K., Istoty wirtualne, Kraków 2016, s. 175 – 220
6. Clark A., Natural-born cyborgs, Oxford 2003, s. 59 – 88
7. Clark A., Natural-born cyborgs, Oxford 2003, s. 89 - 115
8. J. L. Baudry, Projektor: Metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenia rzeczywistości [w:] Panorama współczesnej myśli filmowej 1992 (1 R)
• Nowe media a procesy poznawcze: czynnik pozytywny czy negatywny?
9. McLuhan M., Galaktyka Gutenberga + Ong W. Postpiśmienność
10. Carr N., Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, Gliwice 2010, s. 145 – 184
11. Spitzer M., Cyfrowa demencja, Słupsk 2015, s. 28 – 58
12. Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008, 19 – 42
13. Turkle S., Samotni razem, ...
14. Dukaj J., Po piśmie, Kraków 2019, s. 190- 232 lub 266-324
|