Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie H-SM-GER-2S.4
Seminarium magisterskie (SM) Semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: 1. Dyskusja nad zagadnieniami związanymi z tematem pracy magisterskiej;
2. samodzielne studiowanie literatury przedmiotu;
3. samodzielne definiowanie problemu badawczego;
4. samodzielnie zebranie materiału badawczego;
3. przygotowanie pracy magisterskiej;
4. egzamin magisterski.

Literatura:

1. Umberto Eco (2007): Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa.

2. Jolanta Maćkiewicz (2001): Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk.

3. Andermann, U., Drees, M., Grätz, F. (2006): Wie verfasst man wissenschaftliche Arbeiten?, Mannheim

4. Niederhauser, J. (2000). Die schriftliche Arbeit. Ein Leitfaden zum Schreiben von Fach-, Seminar- und Abschlussarbeiten in der Schule und beim Studium. Mannheim

5. Rettig, H. (2017). Wissenschaftliche Arbeiten schreiben. Stuttgart: Metzler.

6. Literatura przedmiotu związana z problematyką poruszaną przez studenta w części teoretycznej jej/jego pracy - ustalana przez prowadzącego, wyszukiwana przez studenta.

Efekty uczenia się:

Student:

1. zna najważniejsze stanowiska metodologiczne, teorie, szkoły, nurty i kierunki oraz specyfikę badań i metodologię w obrębie omawianego tematu w ramach dyscypliny językoznawstwa i literaturoznawstwa (K_W03, K_W04);

2. zna w stopniu zaawansowanym i właściwie stosuje terminologię specjalistyczną z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa (K_W02);

3. potrafi posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z wybranych działów językoznawstwa i literaturoznawstwa do przeprowadzenia analiz i interpretacji prac innych autorów, syntezy różnych idei i poglądów, doboru metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji własnych wyników badań, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań (K_U01, K_U02, K_U05);

4. potrafi dobrać i wykorzystywać dostępną literaturę przedmiotu i dostępne materiały, środki, metody pracy w języku polskim i niemieckim oraz wykorzystywać nowoczesne technologie, w celu przeprowadzenia własnych badań empirycznych (K_U04);

5. potrafi napisać stylistycznie, językowo i merytorycznie poprawną pracę magisterską (K_U09);

6. potrafi przygotować rozbudowaną wypowiedź ustną, argumentując i wyrażając w języku niemieckim złożone sądy i opinie na wybrane problemy z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa (K_U08);

7. szanuje prawa autorskie i wykorzystuje znajomość literatury przedmiotu w sposób etyczny oraz zgodny z przyjętymi zasadami (K_K05)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena formująca:

informacja zwrotna o postępach studenta; czytanie zadanej literatury, aktywne uczestnictwo w zajęciach – 20% oceny

Ocena sumująca:

Praca dyplomowa – 80% oceny

Kryteria oceniania:

Ocena bardzo dobra (5,0)

EK 1. Student zna w stopniu bardzo dobrym najważniejsze stanowiska metodologiczne, teorie, szkoły, nurty i kierunki oraz specyfikę badań i metodologię w obrębie omawianego tematu w ramach dyscypliny językoznawstwa;

Ek 2. Student zna w stopniu bardzo dobrym i właściwie stosuje terminologię specjalistyczną z zakresu językoznawstwa;

Ek 3. Student potrafi w stopniu bardzo dobrym posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z wybranych działów językoznawstwa do przeprowadzenia analiz i interpretacji prac innych autorów, syntezy różnych idei i poglądów, doboru metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji własnych wyników badań, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań;

Ek 4. Student potrafi w stopniu bardzo dobrym dobrać i wykorzystywać dostępną literaturę przedmiotu i dostępne materiały, środki, metody pracy w języku polskim i niemieckim oraz wykorzystywać nowoczesne technologie, w celu przeprowadzenia własnych badań empirycznych;

Ek 5. Student potrafi w stopniu bardzo dobrym napisać stylistycznie, językowo i merytorycznie poprawną pracę magisterską;

EK 6. Student potrafi w stopniu bardzo dobrym przygotować rozbudowaną wypowiedź ustną, argumentując i wyrażając w języku niemieckim złożone sądy i opinie na wybrane problemy z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa;

EK 7. Student szanuje prawa autorskie i wykorzystuje znajomość literatury przedmiotu w sposób etyczny oraz zgodny z przyjętymi zasadami.

Ocena dobra plus (4,5):

Pomiędzy oceną 5,0 i 4,0. Jeżeli student w zakresie niektórych efektów kształcenia osiągnął kryteria oceny bardzo dobrej, a w innych – dobrej.

Ocena dobra (4,0)

EK 1. Student zna w stopniu dobrym najważniejsze stanowiska metodologiczne, teorie, szkoły, nurty i kierunki oraz specyfikę badań i metodologię w obrębie omawianego tematu w ramach dyscypliny językoznawstwa;

Ek 2. Student zna w stopniu dobrym i właściwie stosuje terminologię specjalistyczną z zakresu językoznawstwa;

Ek 3. Student potrafi w stopniu dobrym posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z wybranych działów językoznawstwa do przeprowadzenia analiz i interpretacji prac innych autorów, syntezy różnych idei i poglądów, doboru metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji własnych wyników badań, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań;

Ek 4. Student potrafi w stopniu dobrym dobrać i wykorzystywać dostępną literaturę przedmiotu i dostępne materiały, środki, metody pracy w języku polskim i niemieckim oraz wykorzystywać nowoczesne technologie, w celu przeprowadzenia własnych badań empirycznych;

Ek 5. Student potrafi w stopniu dobrym napisać stylistycznie, językowo i merytorycznie poprawną pracę magisterską;

EK 6. Student potrafi w stopniu dobrym przygotować rozbudowaną wypowiedź ustną, argumentując i wyrażając w języku niemieckim złożone sądy i opinie na wybrane problemy z zakresu językoznawstwa;

EK 7. Student szanuje prawa autorskie i wykorzystuje znajomość literatury przedmiotu w sposób etyczny oraz zgodny z przyjętymi zasadami.

Ocena dostateczna plus (3,5):

Pomiędzy oceną 4,0 i 3,0. Jeżeli student w zakresie niektórych efektów kształcenia osiągnął kryteria oceny dobrej, a w innych – dostatecznej.

Ocena dostateczna (3,0)

EK 1. Student zna w stopniu dostatecznym najważniejsze stanowiska metodologiczne, teorie, szkoły, nurty i kierunki oraz specyfikę badań i metodologię w obrębie omawianego tematu w ramach dyscypliny językoznawstwa;

Ek 2. Student zna w stopniu dostatecznym i stosuje terminologię specjalistyczną z zakresu językoznawstwa;

Ek 3. Student potrafi w stopniu dostatecznym posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z wybranych działów językoznawstwa do przeprowadzenia analiz i interpretacji prac innych autorów, syntezy różnych idei i poglądów, doboru metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji własnych wyników badań, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań;

Ek 4. Student potrafi w stopniu dostatecznym dobrać i wykorzystywać dostępną literaturę przedmiotu i dostępne materiały, środki, metody pracy w języku polskim i niemieckim oraz wykorzystywać nowoczesne technologie, w celu przeprowadzenia własnych badań empirycznych;

Ek 5. Student potrafi w stopniu dostatecznym napisać stylistycznie, językowo i merytorycznie poprawną pracę magisterską;

EK 6. Student potrafi w stopniu dostatecznym przygotować rozbudowaną wypowiedź ustną, argumentując i wyrażając w języku niemieckim złożone sądy i opinie na wybrane problemy z zakresu językoznawstwa;

EK 7. Student szanuje prawa autorskie i wykorzystuje znajomość literatury przedmiotu w sposób etyczny oraz zgodny z przyjętymi zasadami.

Ocena niedostateczna (2,0)

EK 1. Student nie zna najważniejszych stanowisk metodologiczne, teorii, szkół, nurtów i kierunków oraz specyfiki badań i metodologii w obrębie omawianego tematu w ramach dyscypliny językoznawstwa;

Ek 2. Student nie zna i nie stosuje terminologii specjalistycznej z zakresu;

Ek 3. Student nie potrafi posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z wybranych działów językoznawstwa do przeprowadzenia analiz i interpretacji prac innych autorów, syntezy różnych idei i poglądów, doboru metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji własnych wyników badań, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań;

Ek 4. Student nie potrafi dobrać i wykorzystywać dostępnej literatury przedmiotu i dostępnych materiały, środków, metod pracy w języku polskim i niemieckim oraz nie potrafi wykorzystać nowoczesnych technologii, w celu przeprowadzenia własnych badań empirycznych;

Ek 5. Student nie potrafi napisać stylistycznie, językowo i merytorycznie poprawną pracę magisterską;

EK 6. Student nie potrafi przygotować wypowiedzi ustnej, argumentując i wyrażając w języku niemieckim złożone sądy i opinie na wybrane problemy z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa;

EK 7. Student nie szanuje prawa autorskiego i korzysta z literatury przedmiotu w sposób nieetyczny oraz niezgodny z przyjętymi zasadami.

Zakres tematów:

semestr 1:

1. przygotowanie i analiza koncepcji badawczych,

2. sformułowanie problemu badawczego,

3. wstępne przygotowanie literatury przedmiotu,

4. opracowanie planu pracy.

semestr 2:

1. zebranie właściwej literatury przedmiotu,

2. przygotowanie i analiza rozdziału teoretycznego, zawierającego prezentację badanej problematyki w świetle literatury przedmiotu.

semestr 3:

1. przygotowanie i opracowanie narzędzi badawczych,

2. zebranie materiału badawczego,

3. opracowanie części empirycznej pracy,

4. wyciągnięcie wniosków i podsumowanie badań.

semestr 4:

1. przygotowanie wersji roboczej pracy magisterskiej,

2. korekta merytoryczna,

3. korekta językowa,

4. poprawa przez studenta,

5. wersja końcowa pracy,

6. przygotowanie zagadnień do egzaminu magisterskiego

6. obrona pracy i egzamin magisterki

Metody dydaktyczne:

1.dyskusja dydaktyczna,

2. metoda problemowa,

3. korekta prac,

4. objaśnienie i/lub wyjaśnienie,

5. seminarium

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Joanna Pędzisz 2/8 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Pacyniak 11/11 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Konrad Łyjak 9/9 szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Kasperowicz-Stążka 1/8 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)