Sposób weryfikacji efektów kształcenia: |
Aktywność na zajęciach: K_W04
Monitorowanie postępów w przygotowywaniu projektów zaliczeniowych: K_W05, K_W09, K_U10
Ocena pracy zaliczeniowej: K_W04, K_U05, K_09, K_K02
|
Literatura: |
David Bordwell, Kristin Thompson, Film Art/ Sztuka filmowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010.
Martin Schabenbeck, Format scenariusza filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008.
Rafał Syska, Zachować dystans. Filmowy świat Roberta Altmana, rozdział: Narracja o społeczeństwie, Rabid, Kraków 2008, s. 289-356.
Wybrane lektury filmowe:
"Na skróty", reż. Robert Altman, 1993
"The Master", reż. Riho Unt, 2015
"Garby", reż. Marek Serafiński, 1998
"Syberyjska lekcja", reż. Wojciech Staroń, 1998
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA:
K_W04
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące sztuki filmowej i innych audiowizualnych form komunikacji (szczególnie z zakresu analizy i interpretacji ekspresji artystycznej) w oparciu o współczesne teorie estetyczne i koncepcje socjologiczne.
UMIEJĘTNOŚCI
K_U05
Student potrafi korzystać z technik cyfrowych służących konstruowaniu przekazów audiowizualnych, korzystać ze sprzętu do rejestracji wideo, a także oprogramowania służącego do edycji materiału filmowego i tworzenia prostych animacji.
K_U09
Student potrafi pracować nad projektem filmowym (oryginalna twórczość artystyczna zrealizowana w formie kina żywego planu lub animacji) w zespole, w ramach którego dochodzi do adekwatnego podziału ról i obowiązków.
K_U10
Student zdobywa niezbędne narzędzia służącego do samodzielnego rozwijania pasji filmowej, zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K02
Student jest gotów rozwiązywać problemy praktyki filmowej wykorzystując dostępne technologie cyfrowe i narzędzia internetowej.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia są gotowe filmy krótkometrażowe zrealizowane przez poszczególne zespoły robocze. Ponadto prowadzący dokumentuje i poddaje ocenie rezultaty wcześniejszych etapów pracy (treatment, scenariusz, surowy materiał filmowy). Na zaliczenie ma też wpływ obecność i aktywność uczestników na zajęciach.
|
Zakres tematów: |
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi elementami warsztatu filmowca poprzez zajęcia praktyczne a także analizę techniczną gotowych dzieł filmowych lub ich fragmentów.
Studenci zapoznają się z elementarnymi problemami z zakresu narracji i dramaturgii filmowej, sztuki scenopisarskiej, operatorskiej, aktorskiej, reżyserskiej i montażowej.
Studenci opanują także darmowy program do edycji wideo.Zapoznając się z jego możliwościami będą przemontowywać archiwalne materiały filmowe zgodnie z regułami warsztatu montażu wideoklipowego.
Przez cały semestr uczestnicy podzieleni na zespoły robocze pracują nad projektem filmu fabularnego, dokumentalnego lub animowanego.
Równolegle podczas zajęć analizowane będą przykłady krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych pod kątem zastosowanych rozwiązań scenopisarskich, narracyjno-dramaturgicznych, operatorskich czy montażowych.
|