Literatura: |
Literatura podstawowa:
Kołosowska B., Tokarski A., Tokarski M, Chojnicka E., Strategie finansowania działalności przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
Łukasik G., Modele struktury kapitału i ich wykorzystanie w wyborach inwestorów na rynku kapitałowym, [w:] Rynek finansowy. Inspiracje z integracji europejskiej, red. P. Karpuś i J. Węcławski, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2008, s.629-634.
Kozłowska-Makóś D., System powiązań finansowych w złożonych strukturach kapitałowych, CeDeWu, Warszawa 2018.
Szemraj T., Czajkowska A., Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020.
Wawryszuk-Misztal A., Strategie zarządzania kapitałem obrotowym netto w przedsiębiorstwach. Studium empiryczno-teoretyczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin, 2007
Wawryszuk-Misztal A., Dezinwestycje przedsiębiorstw na przykładzie Grupy Handlowej Emperia, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H. Oeconomia 2012, Vol. XLVI, 4, s. 861-870 (ISSN 0459-9586).
Wrońska-Bukalska E. (red.), Wyzwania strategiczne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2013.
Van Horne J.C., Wachowicz J.M. Jr, Fundamentals of Financial Management, Prentice Hall International, London 1998 [dostępna online]
www.gpw.pl
Literatura uzupełniająca:
Adamska A., Rola i zadania dyrektora finansowego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
Copeland T., Koller T., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG-Press, Warszawa 1997.
Hawawini G. Viallet, Finanse menedżerskie, PWE, Warszawa 2007.
Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy, WIG-Press, Warszawa 1999.
Frąckowiak W. (red.), Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1998.
Kowerski M., Ekonomiczne uwarunkowania decyzji o wypłatach dywidend przez spółki publiczne, Konsorcjum Akademickie Wydawnictwo WSE w Krakowie, WSIiZ w Rzeszowie i WSZiA w Zamościu, Kraków – Rzeszów – Zamość 2011.
Weston J.F., Mitchell M., Mulherin J.H., Takeovers, restructuring, and corporate governance, Upper Saddle River, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2004.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:
W1 - w sposób uporządkowany i pogłębiony - pojęcia używane w finansach oraz metody i teorie wyjaśniające zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstw;
W2 - w stopniu pogłębionym metody i narzędzia pozwalające na pozyskiwanie, analizę i prezentację danych empirycznych dotyczących podmiotów gospodarczych;
W3 - w stopniu pogłębionym - sposoby i techniki wykorzystywane w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw.
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI:
U1 - wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów finansowych w podmiotach gospodarczych;
U2 - wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania przyczyn, przebiegu i prognozowania zjawisk i procesów gospodarczych w przedsiębiorstwie;
U3 - wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów finansowych w przedsiębiorstwie;
U4 - dokonać analiz konkretnych problemów finansowych, przeprowadzić procedury podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie oraz zaproponować odpowiednie działania na poziomie strategicznym;
U5 - przygotować wystąpienia ustne dotyczące wybranych problemów finansowych; komunikować się na tematy ekonomiczne dopasowując przekaz do zróżnicowanych kręgów odbiorców
U6 - współdziałać z innymi osobami w ramach zespołu, w razie potrzeby – pokierować pracą zespołu
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:
K1 - krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i posiadanych umiejętności z zakresu finansów przedsiębiorstw oraz ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego;
K2 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w razie trudności;
K3 - do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania gospodarcze oraz odpowiedzialnego pełnienia w nich różnych ról;
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest:
- obecność na zajęciach,
- pozytywna ocena projektu zaliczeniowego prezentowanego w trakcie ćwiczeń, na którą składa się:
1) ocena jakości opracowanej prezentacji: przejrzystość, estetyka, czytelność, wykorzystanie wizualnych form prezentacji danych, treści merytoryczne;
2) ocena sposobu wypowiedzi studentów.
Projekt zaliczeniowy i jego prezentacja, które podlegają ocenie pozwalają na weryfikację wiedzy studenta na temat strategii finansowych, a także ocenę zdobytych przez niego kompetencji w zakresie umiejętności (np. poprzez konieczność poszukiwania, analizy i krytycznej oceny niezbędnych informacji) oraz kompetencji społecznych (np. poprzez konieczność pracy w zespole, wystąpienia publiczne).
|