Literatura: |
1. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, t. I, PWN, Warszawa, 1986.
2. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, t. II, PWN, Warszawa, 1987.
3. Jurlewicz T., Skoczyłas Z., Algebra liniowa 1, Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2006.
4. Gewert Skoczyłas., Skoczylas Z., Analiza matematyczna 1, Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2007.
5. Stirling D.; Mathematical Analysis and Proof; WP, UK 2009.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:
- standardowe metody statystyczne i narzędzia gromadzenia analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych;
- standardowe metody matematyczne, wykorzystywane do opisu i analizy zjawisk zachodzących w międzynarodowych stosunkach gospodarczych oraz funkcjonujących podmiotów
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI:
- potrafi prognozować zjawiska gospodarcze z wykorzystaniem podstawowych metod i narzędzi statystyczno-ekonometrycznych;
- zastosować odpowiednie metody i narzędzia do analizy zjawisk gospodarczych;
- wykorzystywać metody i narzędzia, w tym matematyczne, statystyczne w celu oceny sytuacji gospodarczej i podejmowania optymalnych decyzji ekonomicznych;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:
- krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i posiadanych umiejętności oraz ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego;
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystaniem z wiedzy eksperckiej w razie trudności.
|
Metody i kryteria oceniania: |
1) Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest pozytywny wynik z kolokwiów (I i II). Waga każdego z kolokwiów w ocenie końcowej wynosi po 50%.
2) Zaliczenie (zadania obliczeniowe + pytania testowe). Podczas nauczania zdalnego zaliczenie odbywa się poprzez platformę MS Teams.
3) Podczas kolokwiów sprawdzana jest umiejętność samodzielnego rozwiązywania zadań w zakresie zgodnym z treściami merytorycznymi omówionymi wcześniej w trakcie zajęć.
4) Oceny uzyskiwane przez studentów są uzależnione od skuteczności, czyli ilorazu uzyskanej liczby punktów i maksymalnej, możliwej do zdobycia, liczby punktów:
100% - 96% 5,0
95% - 86% 4,5
85% - 76% 4,0
75% - 66% 3,5
65% - 56% 3,0
55% - 0% 2,0
5) Ocena uzyskana na podstawie zaliczonych kolokwiów może zostać podniesiona dzięki aktywnemu uczestnictwu studenta podczas zajęć.
6) Ocena może zostać dodatkowo podniesiona o maksymalnie 0,5 na podstawie poprawnie rozwiązanych zadań dla chętnych, udostępnianych przez prowadzącego.
|
Zakres tematów: |
1. Elementy logiki matematycznej. Formy zdaniowe. Kwantyfikatory. Algebra zbiorów.
Iloczyn kartezjański.
2. Funkcje rzeczywiste i ich podstawowe rodzaje. (funkcja złożona, odwrotna itd.).
3. Funkcje potęgowa, wykładnicza i logarytmiczna, funkcje trygonometryczne.
4. Ciągi liczbowe. Ciąg arytmetyczny i geometryczny. Granica ciągu.
5. Macierze i wyznaczniki.
6. Zastosowanie rachunku macierzowego do rozwiązywaniu układów równań.
7. Granica i ciągłość funkcji jednej zmiennej.
8. Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej.
9. Zastosowanie rachunku różniczkowego w ekonomii.
10. Całka funkcji jednej zmiennej i jej interpretacja w ekonomii.
|
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia polegające na rozwiązywaniu zadań, analizowaniu przykładów stanowiących określone zastosowanie wiedzy teoretycznej. Wyciąganie odpowiednich wniosków na podstawie otrzymanych wyników i rozwiązań oraz podjęta wobec nich dyskusja.
Uzupełnianie materiałów w formie zadań dodatkowych do rozwiązywania. Kolokwia organizowane stacjonarnie.
|