Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego w szkole H-DJAS-A.N-2S.3
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Pisemny test zaliczeniowy (K_W01, K_W02, K_W07, K_U01, K_U04)
Projekt (przygotowanie zadań do testu nauczycielskiego) (K_U1, K_U04, K_U10, K_U11, K_K01, K_K02)
Ocena uczestnictwa w zajęciach (K_W01, K_W02, K_W07, K_U01, K_U04)
Literatura:

Literatura podstawowa:

Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman

Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press

Coombe, Ch., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A practical guide to assessing English language learners. Ann Arbor: The University of Michigan Press

Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary: A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Flowerdew, J. (2009). Corpora in language teaching. In Long, M.H. and C.J. Doughty (eds.), The Handbook of Language Teaching. Chichester, West Sussex: Blackwell Publishing.

Astika, G. (2017). What words should we teach? Exploration into vocabulary profiler. IJOTL-TL (2017).

Hyland, K. (2016). General and specific EAP. In K. Hyland, & P. Shaw (Eds.), The Routledge Handbook of English for Academic Purposes (pp. 17—29). New York, NY: Routledge.

Hyland, K., Wong, L. L.C. (Eds.) (2019). Specialised English: New Directions in ESP and EAP Research and Practice. New York, NY: Routledge.

Li,Y. (2020). EAP and EAP teachers. In Y. Li (ed.) Educational Change Amongst English Language College Teachers in China, Springer.

Ansarian, L and Lin Mei, T. (2018) Problem-based language learning and teaching: An innovative approach to learn a new language. Singapore: Springer.

Chamot, A. U. (2009). The CALLA Handbook: Implementing the Cognitive Academic Language Learning Approach. White Plains, NY: Pearson Education Inc.

Fisher, D., Frey, N., & Fehrenbacher, T. (2004). Reciprocal teaching: Giving responsibility to students. In D. Fisher, & N. Frey (Eds.), Improving adolescent literacy: Content strategies at work (pp. 153—168). Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Klingner, J. K., Vaughn, S., & Boardman, A. (2015). Teaching reading comprehension to students with learning difficulties. New York, NY: The Guilford Press.

Kraus, J. and Boss, S. (2013) Thinking through project-based learning. London: Sage Publications.

Mehring J. (2018) Innovations in flipping the language classroom: Theories and Practices. Singapore: Springer.

Literatura uzupelniajaca:

Carr, N. (2011). Designing and Analysing Language Tests. Oxford: OUP.

Thaine, C. (2010). Teacher Training Essentials. Workshops for Professional Development. Cambridge: CUP.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia związane z testowaniem znajomości języka angielskiego jako obcego - K_W01

W2: wymienia i definiuje rodzaje oceniania oraz typy testów - K_W02

W3: zna i rozumie w poszerzonym stopniu cechy dobrych narzędzi pomiaru, a także rozumie czynniki, które wpływają na jakość tych narzędzi - K_W01, K_W07

Umiejętności:

U1: stosuje we własnych zadaniach testowych różnorodne techniki służące ocenie wybranych obszarów wiedzy i umiejętności językowych uczniów, a także potrafi krytycznie ocenić użycie tych technik w zadaniach już istniejących - K_U1, K_U04

U2: współpracując z innymi osobami, tworzy nauczycielski test osiągnięć szkolnych zgodnie z zasadami konstrukcji testów, a także dostarcza informacji zwrotnej na temat przygotowanych przez inne osoby testów - K_U10, KU11

Kompetencje społeczne:

K1: wykazuje dbałość o tworzenie narzędzi pomiarowych najwyższej jakości, z zachowaniem najwyższych standardów merytorycznych, językowych oraz edycyjnych - K_K02

K2: Jest gotów do krytycznej oceny swojej pracy i wyciągnięcia wniosków dla dalszego rozwoju profesjonalnego - K_K01

Metody i kryteria oceniania:

semestralny test zaliczeniowy (60% oceny końcowej)

projekt (30% oceny końcowej)

ocena ciągła/bieżąca - ocena uczestnictwa w zajęciach - wypowiedzi oparte na materiałach do czytania (10% oceny końcowej)

Skala oceniania:

3 55%-64%

3,5 65%-73%

4 74%-82%

4,5 83%-88%

5 89%-100%

Zakres tematów:

1. podstawowe pojęcia z dziedziny pomiaru dydaktycznego: nauczanie, ocenianie a testowanie, typy testów i zadań testowych oraz alternatywne formy oceniania

2. cechy prawidłowo skonstruowanego narzędzia pomiaru dydaktycznego:

rzetelność, trafność i efekt zwrotny (ang. washback )

3. etapy tworzenia testów i sprawdzianów

4. testowanie sprawności receptywnych (słuchanie i czytanie)

5. testowanie podsystemów językowych (słownictwo i gramatyka)

6. Praktyczne aspekty układania testów (wybrane techniki testowania)

7. Narzędzia technologiczne a tworzenie i wybór własnych materiałów dydaktycznych, a także narzędzi pomiaru (korpusy językowe, profile leksykalne, aplikacje do nauki/nauczania języków)

9. English for Academic Purposes / English for Special Purposes

10. Techniki nauczania skupione na uczniu (flipped classroom, project-based leaning, problem-based learning, collaborative teaching/cooperative teaching, reciprocal teaching, jigsaw classroom)

Metody dydaktyczne:

dyskusja dydaktyczna

objaśnienie lub wyjaśnienie

metoda projektów

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Krzemińska-Adamek 18/20 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Krzemińska-Adamek 20/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)