Sposób weryfikacji efektów kształcenia: |
01. Testy pisemne, referat.
02. Testy pisemne, referat.
03. Testy pisemne, referat.
04. Ocena ciągła, referat.
05. Referat.
06. Referat.
07. Ocena ciągła, referat, testy pisemne.
08. Ocena ciągła, referat.
|
Literatura: |
1) Jaeger W., Paideia. Formowanie człowieka greckiego,Warszawa 2001.
2) Stabryła S., Zarys kultury starożytnej Grecji i Rzymu, Warszawa 2007.
3) Sady W., Dzieje nauki, filozofii i religii, Wyd. Marek Derewiecki, Kęty 2010.
4) Holmes R., Wiek cudów. Jak odkrywano piękno i grozę nauki, Warszawa 2010.
5) Kocur M., Teatr antycznej Grecji, Wrocław 2001.
6) Brown J.H., Historia teatru, Warszawa 2007.
7) Miller S.G., Starożytni olimpijczycy: sportowe życie antycznej Grecji, Warszawa 2006.
8)Lichański, J.Z., Retoryka:Historia, teoria, praktyka, t. I-II, Warszawa 2007.
9) Tuszyńska K., Oratorstwo i retoryka grecka z wyborem tekstów źródłowych : od oralnej kultury retorycznej Homera do konceptualizacji retoryki przez Arystotelesa, Poznań 2016.
|
Efekty uczenia się: |
1. ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą źródeł współczesnej kultury z zakresu literatury, teatru, religii, filozofii, sztuki i nauki
K_W01 K_W02 K_W03
P6U_W
P6S_WG
2. zna w zaawansowany sposób terminologię z zakresu życia kulturowego społeczeństw dawnych i społeczeństwa współczesnego
K_W03
P6U_W
P6S_WG
3. posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu nauki,religii,literatury,polityki,filozofii, sztuki i edukacji okresów wcześniejszych; rozumie ich wpływ na kształtowanie się współczesnej kultury
K_W01 K_W04 K_W06
P6U_W
P6S_WG
P6S_WK
4. ma ukształtowane podstawowe umiejętności badawcze, takie jak gromadzenie i analiza danych, formułowanie problemów badawczych, analiza rozwiązań i jest przygotowany do udziału w prowadzeniu badań naukowych
K_U01 K_U02
P6U_U
P6S_UW
5. potrafi rozwijać własne umiejętności badawcze i praktyczne,kierując się również wskazówkami opiekuna naukowego
K_U07 K_U09
P6U_U
P6S_UO
P6S_UU
6. posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych i ustnych wystąpień dotyczących wpływu kultury wieków wcześniejszych na kulturę współczesną
K_U06
P6U_U
P6S_UK
7. docenia wartość dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy
K_K04
P6U_K
P6S_KO
8. ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego oraz jego twórczy rozwój
K_K04
P6U_K
P6S_KO
|
Metody i kryteria oceniania: |
1) Obecność na zajęciach.
2) Aktywny udział w zajęciach.
3) Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność).
4) Ocena treści oraz sposobu wygłoszenia referatu.
5) Testy pisemne.
|
Zakres tematów: |
1) Zajęcia organizacyjne i wprowadzające (1 godz.)
2) Wzorce wychowania i wykształcenia (2 godz.)
3) Sport i igrzyska (2 godz.)
4) Starożytna i współczesna kultura muzyczna (2 godz.)
5) Kulty misteryjne (2 godz.)
5) Retoryka starożytna i współczesna (2 godz.)
6) Osiągnięcia techniki i nauki (4 godz.)
|