Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Opracowanie strategii i ewaluacja projektów (przedmiot praktyczny) F-EU.27
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: 1. ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)
2. projekt
3. referat
Literatura:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008, s. 141 - 173 (r. 5 - Konceptualizacja, operacjonalizacja, pomiar)

3. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008, s. 388 - 415 (r. 12 - Badania ewaluacyjne)

4. Konstruowanie kwestionariusza [w:] C. Frankfurt-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Warszawa 2001, s. 267-295

5. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008, s. 422 - 446 (r. 13 - Analiza danych jakościowych)

6. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008, s.450 - 473 (r. 14 - Analiza danych ilościowych)

7. Prezentacja wybranego projektu podlegającego ewaluacji (cele, problemy, wskaźniki, metody)

8. Prezentacja wybranego projektu podlegającego ewaluacji (cele, problemy, wskaźniki, metody)

9. Prezentacja wybranego projektu podlegającego ewaluacji (cele, problemy, wskaźniki, metody)

10. Prezentacja projektu ewaluacyjnego (plan, strukturalizacja, harmonogram)

11. Prezentacja projektu ewaluacyjnego (plan, strukturalizacja, harmonogram)

12. Prezentacja projektu ewaluacyjnego (plan, strukturalizacja, harmonogram)

13. Prezentacja projektu ewaluacyjnego (plan, strukturalizacja, harmonogram)

14. Prezentacja projektu ewaluacyjnego (plan, strukturalizacja, harmonogram)

15. Podsumowanie i wpisy

Efekty uczenia się:

Student zna podstawowe metody badań społecznych

Jest w stanie rozróżnić podstawowe podejścia teoretyczne w obrębie badań społecznych i badań ewaluacyjnych.

Potrafi podać przykłady zastosowania metod badań ewaluacyjnych w praktyce mediów w praktyce

Potrafi zidentyfikować podstawowe metodologiczne problemy związane z badaniami ewaluacyjnymi

Student potrafi opisać aktualne przykłady planowania strategicznego

Student potrafi zidentyfikować założenia leżące u podstaw wybranego planu strategicznego

Student aktywnie wyszukuje informacje i zjawiska dotyczące ewaluacji projektów i planowania strategicznego

Student cechuje się syntetyczno-analitycznym podejściem do problematyki ewaluacji projektów

Student potrafi wskazać praktyczne aplikacje zdobytej wiedzy

Metody i kryteria oceniania:

1. obecność na zajęciach

2. ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)

3. projekt

4. realizacja projektu

5. referat

Zakres tematów:

1. Konceptualizacja, operacjonalizacja, pomiar

2. Konstruowanie kwestionariusza

3. Badania ewaluacyjne

4. Analiza danych jakościowych

5. Analiza danych ilościowych

6. Prezentacja projektu podlegającego ewaluacji (cele, problemy, wskaźniki, metody)

7. Prezentacja projektu ewaluacyjnego (plan, strukturalizacja, harmonogram)

Metody dydaktyczne:

1. dyskusja dydaktyczna

2. e-learning

3. metoda projektów

4. objaśnienie lub wyjaśnienie

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Marcin Trybulec 16/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Marcin Trybulec 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0