Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie E-E-2S-SEM.4
Seminarium magisterskie (SM) Semestr letni 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. CeDeWu, Warszawa 2020.

2. Szkutnik Z. , Metodyka pisania pracy dyplomowej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2005.

3. Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Kuc B. R., Paszkowski J., Metody i techniki pisania prac dyplomowych, Białystok 2007.

2. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych. Nowe normy i wymogi, Wydawnictwo WSB, Poznań 2004.

3. Pozostałe pozycje literaturowe są każdorazowo dobierane do tematu przygotowywanej pracy licencjackiej.

Materiały:

1. Koncepcja pracy i egzaminu magisterskiego; Formatowanie pracy licencjackiej i magisterskiej; Szablon pracy dyplomowej WE UMCS (wraz ze stroną tytułową i niezbędnym formatowaniem); Procedura dyplomowania; ZESTAWY OBSZARÓW PROBLEMOWYCH, W KTÓRYCH FORMUŁOWANE BĘDĄ PYTANIA NA EGZAMINIE DYPLOMOWYM EKONOMIA STUDIA I i II STOPNIA -https://www.umcs.pl/pl/prace-i-egzamin-dyplomowy,8273.htm

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu metodologii pracy naukowej.

2. Student zna i stosuje podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego.

3. Student zna zasady poprawnego projektowania badania naukowego.

4. Student identyfikuje etyczne aspekty pisania pracy licencjackiej – ryzyko i konsekwencje popełnienia plagiatu.

Umiejętności:

1. Student określa zakres zadań i celów, które mają posłużyć realizacji przyjętego zakresu tematyki badawczej.

2. Student rozwiązuje podstawowe problemy badawcze i organizacyjne związane z przygotowaniem pracy.

3. Student stawia hipotezy badawcze i dokonuje ich weryfikacji.

4. Student stosuje narzędzia informatyczne do redakcji i edycji tekstów naukowych, badawczych.

5. Student dobiera i właściwie wykorzystuje krajowe i zagraniczne źródła literaturowe, z dziedzin w zakresie tematu pracy.

Kompetencje społeczne:

1. Student wykonuje swoje zadania oraz czuje się za nie odpowiedzialny.

2. Student rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie.

3. Student przejawia potrzebę ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia.

4. Student potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia seminarium jest:

a) obecność na zajęciach (student ma prawo do jednej nieobecności w semestrze);

b) przygotowanie do zajęć;

c) aktywność (uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie prezentacji nt. związany w wybranym zagadnieniem związanym z tematyką pracy).

W pierwszym semestrze seminarium należy:

1. wygłosić referat związany z tematyką pracy,

2. przygotować plan pracy, jej konspekt oraz zebrać bibliografię,

3. napisać pierwszy rozdział pracy.

W drugim semestrze seminarium należy:

1. napisać pierwszą wersję pracy.

W trzecim semestrze należy:

1. dokonać wymaganych poprawek,

2. złożyć ostateczną wersję pracy.

Ocenie podlegają:

- prezentacja założeń pracy na forum grupy seminaryjnej,

- cel pracy,

- stosowane metody wykorzystane w badaniach,

- weryfikacja wyników badań,

- samodzielność, wnikliwość i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy.

Zakres tematów:

1. Metody i technika realizacji prac magisterskich dla potrzeb rozwiązywania problemów badawczych .

2. Zasady zbierania, opracowywania, systematyki i prezentacji materiału.

3. Korzystanie z bibliografii PAN, zasobów bibliotek cyfrowych, katalogów on-line.

4. Kompozycja pracy. Podstawowe wymagania formalne i edytorskie. Styl i język pracy. Zasady przywoływania wykorzystywanych źródeł oraz sporządzania przypisów i wykazów, a także tabel, schematów, wykresów itp. zamieszczanych w pracy.

5. Etyka w badaniach naukowych.

6. Ustalenie zainteresowań naukowych studentów i wybór tematu pracy.

7. Omówienie przebiegu i przedmiotu egzaminu magisterskiego.

Metody dydaktyczne:

E-learning – metody i techniki kształcenia na odległość (w trybie synchronicznym): metoda problemowa, metoda badawcza z wykorzystaniem materiałów multimedialnych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Maciej Bałtowski 5/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Teresa Bednarczyk 7/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Tomasz Kijek 4/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Kozarzewski 4/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Andrzej Miszczuk 8/ szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Paweł Pasierbiak 5/ szczegóły
7 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Zieliński 8/ szczegóły
8 (brak danych), (sala nieznana)
Magdalena Kąkol 1/ szczegóły
9 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Kamieniecka 2/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0