Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Webwriting - przedmiot do wyboru H-WPF-AI-1S.1
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W1-W3, U1-U4, K1-K2 – uczestnictwo w dyskusjach i analizach realizowanych podczas zajęć, samodzielne wykonanie projektu profesjonalnego bloga.
Uwagi: Zajęcia w roku akademickim 2022/2023 odbywają się w trybie stacjonarnym, przy czym w zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej mogą być realizowane w trybie zdalnym na platformie Teams. Tam też będą udostępniane materiały dydaktyczne, w tym uzupełniające.

W związku z ochroną danych osobowych studentów link oraz kod do zespołu na platformie Teams zostanie przekazany osobom należącym do grupy zajęciowej.
Literatura:

1. Jabłoński A., 2018, „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować): copywriting & webwriting”, Gliwice.

2. Millhollon M., Castrina J., 2003, „Tworzenie stron WWW”, Warszawa.

3. Nielsen J., Tahir M., 2006, „Funkcjonalność Stron WWW. 50 witryn bez sekretów”, przeł. S. Dzieniszewski, Gliwice.

4. Nowak P., Wójtowicz A. (red.), „e-Edytorstwo. Edytorstwo w świecie nowych mediów”, Lublin 2013.

5. Wrycza-Bekier J., 2016, „Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w Internecie, by przyciągać i zaangażować odbiorców. Webwriting w kulturze”, Warszawa.

6. Wrycza-Bekier J., 2013, „Webwrtiting: profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu”, Gliwice.

Efekty uczenia się:

Wiedza

W1 student(ka) wyjaśnia podstawową terminologię z zakresu webwritingu i zagadnienia z nim związane K_W03, K_W06, K_W11

W2 student(ka) charakteryzuje zasady projektowania bloga oraz kontentu internetowego K_W03, K_W04, K_W06

W3 student(ka) przybliża zasady storytellingu, wyjaśniając jego znaczenie we współczesnym marketingu internetowym K_W03, K_W04, K_W08, K_W10

Umiejętności

U1 student(ka) tworzy teksty internetowe o wybranej tematyce w sposób adekwatny do sytuacji komunikacyjnej i projektowanego odbiorcy K_U04, K_U07

U2 student(ka) stosuje w tekstach techniki angażowania odbiorcy i kierowania jego uwagą K_U07, K_U10

U3 student(ka) ocenia teksty internetowe, biorąc pod uwagę poprawność językową, atrakcyjność wizualną i przejrzystość treści K_U01, K_U02

U4 student(ka) projektuje bloga o charakterze profesjonalnym, proponując atrakcyjną typografię, przygotowując odpowiedni tekst autoprezentacyjny oraz przykładowy materiał tematyczny K_U03, K_U04, K_U09, K_U11

Kompetencje społeczne

K1 student(ka) ma świadomość ciągłego poszerzania i aktualizowania wiedzy i umiejętności z zakresu webwritingu K_K02

K2 student(ka) ma świadomość konieczności przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej K_K07

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wykonania zadań związanych z realizacją kolejnych tematów zgodnie z ogólnymi kryteriami wskazanymi w procedurze wydziałowej. Kryteria szczegółowe są podawane na początku zajęć.

Projekty będą oceniane według kilku kryteriów (w tym kompozycja, poprawność językowa, atrakcyjność wizualna), za które student(ka) otrzymuje określoną liczbę punktów. Ich suma skutkuje wystawieniem oceny w oparciu o skalę: 0-49% - niedostateczny; 50-59% - dostateczny, 60-69% - +dostateczny, 70-79% - dobry, 80-89% - +dobry, 90-100% - bardzo dobry.

Zakres tematów:

1-2. Webwriting – istota, zasady, przykłady.

3. Wyznaczniki atrakcyjności tekstu internetowego.

4-5. Webwriting a storytelling.

6-7. Strategie projektowania tekstu internetowego z uwzględnieniem celu nadawcy, rodzaju oferty i środka przekazu.

8. Persona jako czynnik sterujący procesem tworzenia tekstu internetowego.

9. Typografia bloga – tradycja a nowoczesność.

10-11. Zasady projektowania bloga o charakterze profesjonalnym.

12. Autoprezentacja blogera/blogerki – krytyczna analiza wybranych przykładów.

13-15. Prezentacja i ocena projektów zaliczeniowych.

Metody dydaktyczne:

• pokaz z użyciem komputera,

• metoda tekstu przewodniego,

• klasyczna metoda problemowa,

• wykład informacyjny,

• dyskusja,

• objaśnienie,

• opis,

• opowiadanie,

• ćwiczenia redakcyjne,

• konsultacje,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Jarosz 28/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)