Literatura: |
Edwards A. Communication Age, Sage, London 2013.
Freberg K., Social media for strategic communication, Sage, Thousand Oaks 2019.
Johnston K., Taylor M., The Handbook of Communication Engagement, Wiley, Hoboken 2018.
Lipschulz J. H., Social Media Communication, Routledge, New York 2018.
Lektura uzupełniająca:
Castells M., Władza komunikacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Jaskiernia A., Od telewizji masowej do Netflixa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, Warszawa 2016.
Van Dijk J., Społeczne aspekty Nowych Mediów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Levinson P., Nowe nowe media, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010.
|
Efekty uczenia się: |
Ma szeroką wiedzę o – historycznych i współczesnych - społecznych, kulturowych i politycznych aspektach komunikacji medialnej, w tym mediów tradycyjnych i nowych mediach w środowisku międzynarodowym (K_W09; S2A_W02, S2A_W04, S2A_W08);
Ma rozszerzoną wiedzę na temat różnych form przekazu medialnego oraz specyfiki ich zastosowania w komunikacji, w tym w kontekstach międzynarodowych (K_W19; S2A_W05, S2A_W09, S2A_W11);
Skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do krytycznej analizy procesów i zjawisk z zakresu komunikacji medialnej, w tym dynamicznych zmian społecznych i technologicznych (K_U02; S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03);
Ma świadomość znaczenia mediów i komunikacji medialnej we współczesnym świecie, stosuje wiedzę z zakresu nauk o mediach w komunikacji społecznej z użyciem mediów (K_K01; S2A_K04);
Cechuje go krytyczna postawa wobec różnych form komunikowania medialnego, w tym stosowanych w środowisku międzynarodowym (K_K11; S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06).
|
Zakres tematów: |
1) Komunikowanie medialne – pojęcie i charakterystyka
2) Nowe technologie 2021
3) Telewizja w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym (w Europie, na świecie, w wybranych państwach lub porównanie telewizji w Polsce z innymi państwami);
4) Radio – „stare” medium w czasach Internetu w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
5) Prasa online - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
6) Media społecznościowe – rola we współczesnej komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
a. Facebook
b. Instagram
c. You Tube i TikTok
d. Twitter
e. Inne media społecznościowe
7) Aplikacje i strony mobilne jako narzędzia komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
8) Kompetencje medialne i wykluczenie cyfrowe - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
9) Dziennikarstwo w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
10) Mediatyzacja w sferze publicznej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
11) Mediatyzacja w sferze prywatnej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
|