Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie medialne w środowisku międzynarodowym POL-D-2S-KMW
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Edwards A. Communication Age, Sage, London 2013.

Freberg K., Social media for strategic communication, Sage, Thousand Oaks 2019.

Johnston K., Taylor M., The Handbook of Communication Engagement, Wiley, Hoboken 2018.

Lipschulz J. H., Social Media Communication, Routledge, New York 2018.

Lektura uzupełniająca:

Castells M., Władza komunikacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.

Jaskiernia A., Od telewizji masowej do Netflixa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, Warszawa 2016.

Van Dijk J., Społeczne aspekty Nowych Mediów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Levinson P., Nowe nowe media, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010.

Efekty uczenia się:

Ma szeroką wiedzę o – historycznych i współczesnych - społecznych, kulturowych i politycznych aspektach komunikacji medialnej, w tym mediów tradycyjnych i nowych mediach w środowisku międzynarodowym (K_W09; S2A_W02, S2A_W04, S2A_W08);

Ma rozszerzoną wiedzę na temat różnych form przekazu medialnego oraz specyfiki ich zastosowania w komunikacji, w tym w kontekstach międzynarodowych (K_W19; S2A_W05, S2A_W09, S2A_W11);

Skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do krytycznej analizy procesów i zjawisk z zakresu komunikacji medialnej, w tym dynamicznych zmian społecznych i technologicznych (K_U02; S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03);

Ma świadomość znaczenia mediów i komunikacji medialnej we współczesnym świecie, stosuje wiedzę z zakresu nauk o mediach w komunikacji społecznej z użyciem mediów (K_K01; S2A_K04);

Cechuje go krytyczna postawa wobec różnych form komunikowania medialnego, w tym stosowanych w środowisku międzynarodowym (K_K11; S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06).

Metody i kryteria oceniania:

Ocena poziomu merytorycznego oraz komunikacyjnego prezentacji oraz dyskusji na wybrany temat z zakresu komunikacji medialnej w środowisku międzynarodowym. Ocena poziomu tłumaczenia wybranych fragmentów tekstów anglojęzycznych.

Zakres tematów:

1) Komunikowanie medialne – pojęcie i charakterystyka

2) Nowe technologie 2021

3) Telewizja w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym (w Europie, na świecie, w wybranych państwach lub porównanie telewizji w Polsce z innymi państwami);

4) Radio – „stare” medium w czasach Internetu w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

5) Prasa online - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

6) Media społecznościowe – rola we współczesnej komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

a. Facebook

b. Instagram

c. You Tube i TikTok

d. Twitter

e. Inne media społecznościowe

7) Aplikacje i strony mobilne jako narzędzia komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

8) Kompetencje medialne i wykluczenie cyfrowe - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

9) Dziennikarstwo w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

10) Mediatyzacja w sferze publicznej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

11) Mediatyzacja w sferze prywatnej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

Metody dydaktyczne:

Dyskusyjna, ćwiczeniowa, translatoryjna.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Nowak-Teter 39/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0