Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka hiszpańskiego w szkole (BN) H-DJHS-HI.N-2S.4
Konwersatorium (KW) Semestr letni 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Realizacja projektów
K_U07, K_U08, K_U10, K_K01, K_K02, K_K05
Zaliczenie na ocenę.
K_W01, K_W03, K_W04,
Uwagi:
Efekty uczenia się:

01. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową i metodologiczną w zakresie dydaktyki języków obcych, ich najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju. K_W01

02. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu powiązania dydaktyki języków obcych z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych i społecznych. K_W03

03. Zna i rozumie współczesne szkoły badawcze i dokonania naukowe odnoszące się do wybranej problematyki z zakresu dydaktyki języków obcych. K_W04

04. Zna i rozumie cele oraz prawne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania instytucji związanych ze sferą działalności zawodowej nauczyciela języka hiszpańskiego. K_W08

05. Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez dobór oraz stosowanie właściwych metod, technik i strategii, w tym zaawansowanych technik informacyjno – komunikacyjnych. K_U07

06. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz rozwijać zdolności związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka hiszpańskiego. K_U08

07. Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. K_U10

08. Jest gotów do aktywnego i samodzielnego podejmowania działań profesjonalnych jako nauczyciel języka hiszpańskiego. K_K01

09. Jest gotów do właściwego identyfikowania i analizowania własnych zadań związanych z przygotowaniem się do wykonywania zawodu nauczyciela języka hiszpańskiego. K_K04

10. Jest gotów do samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy z zakresu nauk filologicznych i nauczania języka hiszpańskiego inspirując innych do podobnych działań w tym zakresie. K_K05

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę z zaliczenia składają się oceny z prac grupowych zlecanych w trakcie trwania semestru.

Na ocenę z egzaminu składa się ocena z artykułu, który student ma przygotować na podstawie ankiet przeprowadzonych w trakcie praktyki dydaktycznej.

Aby uzyskać zaliczenie należy przygotować wszystkie zadane prace na minimum 60% (ocena 3).

Od 60% do 68% - 3

Od 68% do 76% - 3+

Od 76 % do 84% - 4

Od 84% do 92% - 4+

Od 92% - 5

Zakres tematów:

1. Przedstawienie tematów. Wytłumaczenie jak napisać artykuł na podstawie ankiety zebranej na praktykach.

2. Jak przygotować kartkówkę lub egzamin?

3. Znaczenie błędu językowego na lekcjach języka obcego.

4. Różne rodzaje ewaluacji.

5. Ocenianie uczniów na lekcjach języka obcego.

6. Kryteria oceny na egzaminach ustnych.

7. Kryteria oceny na egzaminach pisemnych.

8. Ocenianie wypracowań.

9. Motywacja i jej rodzaje.

10. Rola nauczyciela. Cechy dobrego nauczyciela języków obcych.

11. Jak zachowywać się na lekcji aby być szanowanym. Trudne sytuacje.

12. Edukacja integracyjna i włączająca. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka obcego.

13. - 15. Przedstawienie jednostek dydaktycznych.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, metoda przypadków, ćwiczeniowa, gry symulacyjne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Brzozowska-Zburzyńska 20/21 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)