Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mediacje i negocjacje - przedmiot praktyczny F-EU.8
Konwersatorium (KW) Semestr letni 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Zaliczenie na podstawie aktywności w trakcie semestru
Literatura:

Aronson E., Wilson T., i Akert R., Psychologia społeczna, tłum. A. Bezwińska, W. Domachowski, E. Hornowska, M. Kowalczyk, Z. Kowalik, i M. Zakrzewska, Zysk i S-ka, Poznań 1997.

Bohner G., i Wanke M., Postawy i zachowanie, tłum. J. Radzicki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.

Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008, Wyd. 2 popr. i uzup., Monografie / Politechnika Częstochowska, nr 145.

Czerwiński K., Maliszewski W.J., i Nęcki Z., Komunikacja społeczna, negocjacje, edukacja: perspektywa wielu kultur, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, Komunikacja Społeczna w Edukacji.

Hoły-Łuczaj M., Wybrane problemy metodologiczne studiów nad filozofią Martina Heideggera, „Hybris”, 2014, no 24.

Kaczmarek B.L.J., Misterne gry w komunikację, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009, Wyd. 2.

Kita S., Praca socjalna w sytuacjach kryzysowych, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2014, Nowa Praca Socjalna 15.

Mądrzycki T., Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Wydawnictwa szkolne i pedagogiczne, Warszawa 1977.

Stadniczeńko S.L., Prawno-psychologiczne uwarunkowania mediacji i negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2006.

Strelau J., i Doliński D., Psychologia, podręcznik akademicki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000, vol. II.

Efekty uczenia się:

zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z problematyką mediacji i negocjacji

potrafi formułować adekwatne propozycje

i kontrpropozycje w procesach mediacji i negocjacji

zna i potrafi zastosować techniki i strategie mediacji

i negocjacji

zna i rozumie znaczenie procesów psychicznych

i psychospołecznych w przebiegu mediacji i negocjacji

zna i potrafi wyeliminować najczęstsze błędy pojawiające się w procesach mediacji i negocjacji

potrafi zaplanować proces mediacji i negocjacji

potrafi zanalizować i krytycznie ocenić procesy mediacji i negocjacji

Metody i kryteria oceniania:

Praca zaliczeniowa

Ocena aktywności w trakcie semestru

Zakres tematów:

Zagadnienia ogólne dotyczące mediacji i negocjacji

Etyczny wymiar negocjacji i mediacji

Praktyczny wymiar oraz zakres i obszar stosowania negocjacji i mediacji

Negocjacje oparte na zasadach

Scenariusz negocjacji

Metody dydaktyczne:

Wykład

Prezentacja

Dyskusja

Praca w grupach

Warsztat

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Justyna Rynkiewicz 15/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-9756d84d3 (2024-05-17)