Literatura: |
Konwersatorium
Literatura podstawowa:
1. Aarseth E., "Cybertekst : spojrzenia na literaturę ergodyczną", przeł. M. Pisarski, Kraków 2014.
2. Chwałkowski R., "Typografia typowej książki", Gliwice 2002.
3. Felici J., "Kompletny przewodnik po typografii", przeł. M. Kotwicki, P. Biłda, Gdańsk 2006.
4. Fijas G., "Niebezpieczne książki. Krótki przewodnik po typografii XX wieku", Kraków 2020.
5. Mitchell M., Wightman S., Typografia książki. Podręcznik projektanta, przeł. D. Dziewońska, Kraków 2015.
6. Przybyszewska A., "Liberackość dzieła literackiego", Łódź 2015.
7. Starachowicz K., Knap J. (red.), „Typograficzne przestrzenie tekstu”, Kraków 2014.
Literatura uzupełniająca:
Literatura uzupełniająca:
1. Fajfer Z., "Liberatura, czyli Literatura totalna : teksty zebrane z lat 1999-2009", red. K. Bazarnik, Kraków 2010.
2. Forssman F., "Jak projektuję książki", przeł. P. Piszczatowski, Kraków 2008.
3. Górska-Olesińska M. (red.), "Liberatura, e-literatura i... : remiksy, remediacje, redefinicje", Opole 2002.
4. Marecki P., "Między kartką a ekranem : cyfrowe eksperymenty z medium książki w Polsce", Kraków 2008.
5. Tyczkowski K., "Lettera magica", Łódź 2005.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
W1 Student/ka charakteryzuje architekturę i estetykę książki (od rękopiśmiennej, poprzez dawną książkę drukowaną do książki współczesnej, w tym e-książki) K_W04, K_W05, K_W06
W2 Student/ka charakteryzuje dawne i najnowsze tendencje w konstruowaniu i graficznym projektowaniu publikacji tradycyjnych i cyfrowych K_W05
Umiejętności:
U1 Student/ka posługuje się podstawowymi terminami z zakresu bibliologii, edytorstwa, typografii i projektowania książek K_U03, K_U14
U2 Student/ka identyfikuje poszczególne składniki architektury książki dawnej i współczesnej (w tym hipertekstowej) K_U01, K_U08
U3 Student/ka potrafi wykonać projekt nowoczesnej książki uwzględniający najnowsze tendencje typograficzne K_U09
Kompetencje społeczne:
K1 Student/ka dostrzega znaczenie wiedzy z zakresu bibliologii, edytorstwa, typografii i projektowania w konstruowaniu publikacji tradycyjnych i elektronicznych K_K01
K2 Student/ka wykazuje gotowość do samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy z zakresu architektury książki i zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności K_K01, K_K07
|