Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: |
Aktywność na zajęciach - K_W03, K_W10, K_K01
Praca w grupach (projekt zaliczeniowy) - K_W03, K_W10, K_U05, K_K01
|
Literatura: |
Joseph Campbell, Bohater o tysiącu twarzy, 1997.
Jacek Ostaszewski, Historia narracji filmowej, 2019.
Martin Schabenbeck, Format scenariusza filmowego, 2008.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
K_W03
Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie teorii narracji, dramaturgicznego rozwoju fabularnego, a także znajomość teorii zgłębiających specyfikę filmu i innych mediów audiowizualnych.
K_W10
Student zna i rozumie dylematy i problemy cywilizacji doby postmodernizmu i potrafi odzwierciedlić je za pomocą opowieści filmowej.
UMIEJĘTNOŚCI
K_U05
Student potrafi przygotować prace pisemne, wciela w praktykę zasady edytorskie dotyczące pisania scenariuszy filmowych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01
Student jest zdolny krytycznie i wieloaspektowo wartościować zgromadzoną wiedzę na temat scenariuszy filmowych i jest gotów do stałego poszerzania tej wiedzy; jest świadomym odbiorcą sztuki filmową oraz twórcą sztuki scenopisarskiej, które rozpatruje w szerokich kontekstach społeczno-kulturowych.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa - scenariusz krótkiej formy filmowej.
|
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pisania scenariuszy filmowych. Wprowadzone zostają podstawowe koncepcje teoretyczne dotyczące narracji, dramaturgii i klasyfikacji gatunkowej fabularnych form audiowizualnych. Koncepcje te zostają wprowadzone w życie przez uczestników kursu, którzy w podziale na zespoły robocze tworzą zarysy opowieści filmowych, a następnie piszą scenariusze odnoszące się do zadanych tematów.
|
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja problemowa, metody ekspozycyjne (fragmenty filmowe), praca w grupach (praca na zaliczenie)
|