Literatura: |
W języku hiszpańskim:
- BASSEGODA NONELL, Juan. Gaudí o Espacio, luz y equilibrio. Madrid. Criterio Libros, 2002.
- DÍEZ JORGE, María Elena (ed.). La Alhambra y el Generalife. Guía histórico artística. Granada: Universidad-Consejería de Innovación, Ciencia y Empleo, Junta de Andalucía, 2006.
- LAFUENTE FERRARI, Enrique. Velázquez o la salvación de la circunstancia. Col. Debates, 5. Valencia: Diputación, Institución Alfonso el Magnánimo, 1999.
- LÁZARO DOCIO, Jesús. El secreto creador de Salvador Dalí: el método paranoico-crítico (1927-1937). Madrid: Eutelequia, 2010.
- MOMPLET, Antonio E. El arte Hispanomusulmán. Madrid: encuentro, 2006.
- PAAS-ZEIDLER, Sigrun. Goya. Caprichos, Desastres, Tauromaquia, Disparates. Barcelona: Gustavo Gili, 1996.
- PENROSE, Roland. Picasso. Col. . Barcelona: Salvat, 1989.
W języku angielskim:
- GARCÍA, Josep Miquel. From Gaudí to Tàpies: Catalan Masters of the 20th Century.Barcelona: Generalitat de Catalunya, 1996.
- J. A. Tomlinson, From El Greco to Goya: painting in Spain, 1561-1828. London: Laurence King, 2012.
- RICHARDSON, John A Life of Picasso. London: Jonathan Cape, 1991.
- S. L. Stratton-Pruitt, Velázquez’s Las Meninas, vol. Masterpieces of Western painting. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
- TOMLINSON, Janis A.: Goya in the Twightlight of Enlightenment. New Haven and London, 1992.
|
Efekty uczenia się: |
W01 - ma świadomość wielości i różnorodności stanowisk metodologicznych, teorii, szkół, nurtów i tendencji w hiszpańskich badaniach nad historią sztuki oraz zna najważniejsze z nich K_W01.
W02 - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnorodnych wytworów kultury właściwe dla tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie hiszpańskich studiów nad sztuką K_W18.
U01 - posiada podstawowe umiejętności badawcze (tj. formułowania i analizy problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz opracowania i prezentacji wyników) pozwalające na omawianie i prezentowanie wybranych zagadnień z zakresu hiszpańskich studiów nad sztuką K_U02.
U02 - właściwie wykorzystuje zdobytą wiedzę teoretyczną przy formułowaniu konkretnych pytań i rozwiązywaniu problemów z zakresu studiów nad sztuką hiszpańską K_U05.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia:
A) Aby zaliczyć kurs Historia sztuki w Hiszpanii: architektura i malarstwo, należy wziąć udział w co najmniej 6 z 8 sesji tego kursu.
B) Przesłanie nauczycielowi pocztą elektroniczną krótkiego referatu zawierającego szczegółowe omówienie jednego z aspektów programu nauczania.
- Wybór tematu jest dowolny, o ile jest on związany z treścią kursu.
- Maksymalna długość: 10 stron, czcionka Times New Roman 12, z wyłączeniem strony tytułowej, spisu treści i bibliografii.
- Po wybraniu tematu można napisać wiadomość e-mail do nauczyciela, aby skonsultować się z nim, czy jest to odpowiedni temat i jak można podejść do pracy.
- Termin składania prac: 30 czerwca 2023 r.
C) Przesłanie nauczycielowi pocztą elektroniczną odpowiedzi na krótki kwestionariusz, który nauczyciel prześle uczniom na temat zagadnień związanych z tematem.
- Każdy uczeń będzie musiał odpowiedzieć na inne pytania.
- Kwestionariusz zostanie wysłany po ostatnich zajęciach, 19 czerwca 2023 r.
- Termin nadsyłania zgłoszeń: 30 czerwca 2023 r.
|
Metody dydaktyczne: |
Jest to kurs online. Językiem wykładowym jest angielski. W każdej klasie odbywa się część wstępna, w której uczniowie są podzieleni na małe grupy, aby porozmawiać ze sobą o swojej wcześniejszej wiedzy na temat historii sztuki. Następnie uczniowie dzielą się ze sobą tym, co omówili w swoich grupach. Na koniec nauczyciel przedstawia prezentację na ten temat. Ponadto nauczyciel udostępnia uczniom slajdy, których używa jako odniesienia do notatek, za pomocą których mogą odpowiedzieć na pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczącym danego tematu.
|