Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Makieła Z., Koncepcje rozwoju regionalnego, (w:) Przedsiębiorczość i innowacyjność terytorialna. Region w warunkach konkurencji, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2013.
2. Korenik S., Zakrzewska-Półtorak A., Teorie rozwoju regionalnego - ujęcie dynamiczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
3. Paczoski A., Kreowanie regionalnej i lokalnej polityki gospodarczej na podstawie teorii i koncepcji rozwoju terytorialnego, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2010.
4. Szul R., Teorie i koncepcje w polityce regionalnej; Sagan I. Teorie rozwoju regionalnego i ich praktyczne zastosowanie, (w:) Rozwój, region, przestrzeń, Gorzelak G., Tuchomska (red)., Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, EUROREG, Warszawa 2007.
5. Grosse T.G., Przegląd koncepcji teoretycznych rozwoju regionalnego, Uniwersytet Warszawski, „Studia Regionalne i Lokalne”, 2002, nr 1.
6. Handbook of regional growth and development theories / ed. by R.Capello, P. Nijkamp, Cheltenham ; Northampton MA : Edward Elgar, 2009
Literatura uzupełniająca:
1. Jewtuchowicz A., Terytorium i współczesne dylematy jego rozwoju, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005 (od grudnia 2014 r. dostępna w formie e-booka)
2. Nowakowska A., Przygodzki Z., Sokołowicz M., Region w gospodarce opartej na wiedzy, Difin, Warszawa 2011.
3. Gałązka A., Teoretyczne podstawy rozwoju regionalnego - wybrane teorie, czynniki i bariery rozwoju regionalnego, w: "Studia BAS", nr 1 (49), 2017, s. 9-61.
4. New directions in regional economic development : the role of entrepreneurship theory and methods, practice and policy / ed. by Sameeksha Desai, Peter Nijkamp, Roger R. Stough, EElgaronline 2011.
5. Regional and urban economics and economic development : theory and methods, M.E. Edwards, Boca Raton ; New York : Auerbach Publications Taylor & Francis Group, 2007.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
-zna terminologię używaną w ekonomii i regional science, jej źródła i zastosowania w interpretowaniu przestrzennych konsekwencji zjawisk i procesów ekonomicznych K_W01
- wymienia podstawowe koncepcje i teorie rozwoju regionalnego wyjaśniające przyczyny i skutki zróżnicowań w rozwoju kraju i regionów K_W02
- zna zasady działania mechanizmu rynkowego oraz funkcjonowania instytucji ekonomicznych w wymiarze regionalnym, krajowym i globalnym oraz relacje zachodzące między nimi K_W05
Umiejętności:
-potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze K_U01
- analizuje przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych w gospodarce krajowej, regionalnej i lokalnej K_U02
- potrafi planować i organizować pracę własną i pracę w zespole K_U11
Kompetencje społeczne:
-rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K_K01
-docenia znaczenie nauk ekonomicznych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych K_K02
-aktywnie uczestniczy w grupach i jest gotów do odpowiedzialnego wypełniania powierzanych mu ról w organizacjach i instytucjach realizujących działalność gospodarczą K_K03
|