Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama i promocja kultury w Internecie H-RPKI-TCAK-1S.5
Wykład (W) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Warunki zaliczenia
Wykład:
Egzamin

Sprawdzian pisemny: K_W01, K_W08, K_W016, K_W019

Konwersatorium
Podstawą zaliczenia jest praca przy tworzeniu kampanii reklamowych prowadzonych przez poszczególne grupy. Prowadzący dokumentuje i poddaje ocenie rezultaty poszczególnych etapów projektu (teksty, grafiki, hasła reklamowe, hasztagi, scenariusze, filmy itp.). Na zaliczenie ma też wpływ obecność i aktywność uczestników na zajęciach. Oceniana jest zarówno praca samodzielna, jak i umiejętność współpracy w grupie.

Aktywność na zajęciach: K_W01
Monitorowanie postępów w przygotowywaniu projektów zaliczeniowych: K_W016, K_W019, K_U02
Ocena projektu zaliczeniowego: K_W08, K_U011, K_K06
Literatura:

Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, Warszawa 2012.

Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006.

Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, red. D. Filar, Lublin 2012.

Literatura uzupełniająca:

Batorski D., Filiciak M., Zając J.M., Znaczenie internetu w promocji i dystrybucji treści kultury, „Studia BAS” 2016, nr 2 (46), s. 179–203.

Kaczmarz E., Wzorzec gatunku internetowego, „Prace Językoznawcze” 2018, t. XX, z. 1, s. 71–81.

Nowacki R., Reklama, Warszawa 2006.

Poradnik dla internetowego reklamodawcy. Podstawy działalności reklamowej w wyszukiwarce Google, kontekstowych sieciach reklamowych, na Facebooku i Youtubie, Grupa robocza SEM działająca przy IAB Polska, Grudzień 2015.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna główne kategorie pojęciowe dotyczące współczesnej kultury i społeczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem problematyki społeczeństwa informacyjnego i sieciowego, K_W01

Ma wiedzę na temat wykorzystania aplikacji, programów komputerowych i innych technologii cyfrowych do tworzenia treści z zakresu promocji kultury, K_W08

Posiada wiedzę dotyczącą metod pozyskiwania danych w Internecie oraz zasad i reguł wizualnej prezentacji danych, K_W016

Posiada wiedzę na temat marketingu i reklamy realizowanej we współczesnych instytucjach kultury z wykorzystaniem nowych mediów, K_W019

Umiejętności:

Potrafi analizować potrzeby konsumentów w sieci do celów marketingowych i komercyjnych, K_U02

Stosuje w praktyce wiedzę związaną z marketingiem opartym o technologie cyfrowe, K_U011

Kompetencje:

Potrafi współpracować w grupie osób nad realizowanymi projektami z zakresu promocji kultury, K_K06

Zakres tematów:

Temat reklamy i promocji zostaje przedstawiony w sposób teoretyczny i praktyczny. Kurs obejmuje dwie formy zajęć. W ramach wykładu zaprezentowane zostaje teoretyczne ujęcie problematyki reklamy i promocji kultury w internecie. Nacisk kładziony jest na komunikacyjne aspekty omawianej problematyki. Przedstawione są aspekty językowo-kulturowe i marketingowe reklamy i promocji. Wiedza teoretyczna zostaje wzbogacona o przykłady kampanii reklamowych prowadzonych przez instytucje kultury. Równolegle studenci rozwijają swój własny projekt. Prowadzą kampanię reklamową rzeczywistego produktu. Podczas spotkań realizują kolejne etapy strategii reklamowej: od scharakteryzowania potencjalnej grupy odbiorczej, przez opracowanie długofalowego planu działań po realizację konkretnych działań promocyjnych (prowadzenie stron internetowych, tworzenie tekstów reklamowych, grafik i filmów promocyjnych itp.).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Michał Bobrowski 35/36 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c177de71f (2024-12-10)