Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Forma i treść przekazu audiowizualnego H-FITPA-TCAK-2S.3
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Praca zaliczeniowa o charakterze analizy porównawczej dwóch wybranych dzieł audiowizualnych (filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych, ewentualnie teledysków bądź reklam).

Ocena pracy zaliczeniowej: K_W02, K_W05, K_U01, K_U03, K_K01
Aktywność podczas dyskusji na zajęciach: K_W02, K_U03
Literatura:

Robert Altman, Gatunki filmowe, Warszawa 2012

David Bordwell, Kristin Thompson, FilmArt. Sztuka filmowa. Wprowadzenie, Warszawa 2010.

Historia myśli filmowej, red. Alicja Helman, Jacek Ostaszewski, Gdańsk 2010.

Pogranicza audiowizualności, red. Andrzej Gwóźdź, Kraków 2010.

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W02 Student ma szeroką wiedzę ogólną na temat funkcjonowania współczesnej kultury audiowizualnej, zarówno w jej wymiarze tradycyjnym (sztuka filmowa), hybrydalnym (eksperymentalne formy filmowe, wideoklip), jak i użytkowym (reklama, w tym reklama on-line), a także rozumie sposoby funkcjonowania przekazów audiowizualnych w kontekstach kulturowo-społecznych (konsumpcjonizm, politycyzacja kultury).

K_W05 Student zna kulturoznawcze metody analizy i interpretacji formy oraz treści przekazów audiowizualnych ujmowanych jako wytwory aktywności komunikacyjnej (artystycznej, eksperymentalnej, użytkowej, ideologicznej).

Umiejętności

K_U01 Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze związane z refleksją nad audiowizualnością odnosząc się do wiedzy filmoznawczej i medioznawczej.

K_U03 Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację klasycznych, eksperymentalnych i użytkowych przekazów audiowizualnych, która uwzględnia zarówno aspekty formalne i produkcyjne, jak i szerokie konteksty historyczne, polityczne i społeczne związane z produkcją i oddziaływaniem tych przekazów.

Kompetencje

K_K01 Student jest gotów do udziału w szeroko rozumianej kulturze audiowizualnej, zarówno dystrybuowanej w sposób konwencjonalnej, jak i w Internecie.

Zakres tematów:

Dzięki uczestnictwu w kursie studenci powinni poszerzyć swoją wiedzę na temat współczesnej komunikacji audiowizualnej a w konsekwencji ugruntować umiejętności analityczno-interpretacyjne oraz kompetencje odbiorcze niezbędne do świadomej partycypacji w dynamicznie rozwijającej się kulturze audiowizualnej, a przede wszystkim do kreowania i upowszechniania tej kultury. Ponadto celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z kluczowymi nurtami rozwojowymi oraz tendencjami estetycznymi współczesnej, multimedialnej kultury audiowizualnej.

Zagadnienia:

1. Tematy i motywy kina współczesnego

2. Zjawisko filmowego autotematyzmu

3. Gatunki filmowe: próba klasyfikacji i analiza funkcjonalna

4. Współczesna reklama audiowizualna

5. Kultura konsumpcjonizmu i jej artystyczna interpretacja w filmach animowanych

6. Gatunki perswazyjne i retoryka ideologiczna na przykładzie wybranych dzieł propagandowych

7. Wideoklip jako forma hybrydalna

8. Eksperymentalne formy audiowizualne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Michał Bobrowski 18/18 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c177de71f (2024-12-10)