Literatura: |
Podstawowa
1. Begg D., Fischer S., Dornbusch R.: Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2003
2. Nasiłowski M., Podstawy mikro i makroekonomii, Key Text, Warszawa 2000
3. Zalega T: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Poznań 2016
4. Mankiw N.G., Principles of Microeconomics, CENGAGE LEARNING, 2020
Uzupełniająca
1. Milewski R., Kwiatkowski E., Podstawy ekonomii, PWE, 2018
2. Rekowski M.: Wprowadzenie do mikroekonomii, Akademia, Poznań 2000
3. Samuelson P.A., Nordhaus W.D., Economics, McGrow-Hill, 2004
Studenci mogą korzystać z e-zasobów BG UMCS
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
K_W02 - absolwent zna i rozumie terminologię używaną w ekonomii, jej źródła oraz zastosowania w identyfikowaniu i interpretowaniu zjawisk i procesów ekonomicznych mających odniesienie w teorii zarządzania.
K_W03 - absolwent zna i rozumie cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta i przedsiębiorcy,
K_W04 - absolwent zna i rozumie zasady działania mechanizmu rynkowego,
K_W10 - absolwent zna i rozumie zasady tworzenia różnych form przedsiębiorczości
Umiejętności:
K_U01 - absolwent potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze,
K_U02 - absolwent potrafi analizować procesy i zjawiska gospodarcze z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi ekonomicznych,
K_U03 - absolwent potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów społeczno - gospodarczych w przedsiębiorstwie
Kompetencje społeczne:
K_K02 - absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy ekonomicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów
|
Metody i kryteria oceniania: |
ocena z zaliczenia (test, min.50%)
Skala ocen:
3,0 - 47%
3,5 - 52%
4,0 -57%
4,5 -63%
5,0 - 69%
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie. Podstawowe pojęcia.
2. Potrzeby ludzkie.
3. Konsument i czynniki kształtujące jego zachowanie na rynku
4. Otoczenie ekonomiczne
5. Mikroekonomiczne teorie i koncepcje konsumpcji
6. Rynek. Rodzaje i podstawowe pojęcia
7. Popyt
8. Podaż
9. Równowaga rynkowa
10. Elastyczność cenowa
11. Teoria przedsiębiorstwa
12. Struktury rynku
13. Polityka ochrony konkurencji
|