Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mikroekonomia I E-Z-LS-O.1
Wykład (W) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Test zaliczeniowy. Kampus UMCS
Uwagi: Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej
Materiały: Kampus UMCS
Literatura:

Podstawowa

1. Begg D., Fischer S., Dornbusch R.: Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2003

2. Nasiłowski M., Podstawy mikro i makroekonomii, Key Text, Warszawa 2000

3. Zalega T: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Poznań 2016

4. Mankiw N.G., Principles of Microeconomics, CENGAGE LEARNING, 2020

Uzupełniająca

1. Milewski R., Kwiatkowski E., Podstawy ekonomii, PWE, 2018

2. Rekowski M.: Wprowadzenie do mikroekonomii, Akademia, Poznań 2000

3. Samuelson P.A., Nordhaus W.D., Economics, McGrow-Hill, 2004

Studenci mogą korzystać z e-zasobów BG UMCS

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W02 - absolwent zna i rozumie terminologię używaną w ekonomii, jej źródła oraz zastosowania w identyfikowaniu i interpretowaniu zjawisk i procesów ekonomicznych mających odniesienie w teorii zarządzania.

K_W03 - absolwent zna i rozumie cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta i przedsiębiorcy,

K_W04 - absolwent zna i rozumie zasady działania mechanizmu rynkowego,

K_W10 - absolwent zna i rozumie zasady tworzenia różnych form przedsiębiorczości

Umiejętności:

K_U01 - absolwent potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze,

K_U02 - absolwent potrafi analizować procesy i zjawiska gospodarcze z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi ekonomicznych,

K_U03 - absolwent potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów społeczno - gospodarczych w przedsiębiorstwie

Kompetencje społeczne:

K_K02 - absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy ekonomicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów

Metody i kryteria oceniania:

ocena z zaliczenia (test, min.50%)

Skala ocen:

3,0 - 47%

3,5 - 52%

4,0 -57%

4,5 -63%

5,0 - 69%

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie. Podstawowe pojęcia.

2. Potrzeby ludzkie.

3. Konsument i czynniki kształtujące jego zachowanie na rynku

4. Otoczenie ekonomiczne

5. Mikroekonomiczne teorie i koncepcje konsumpcji

6. Rynek. Rodzaje i podstawowe pojęcia

7. Popyt

8. Podaż

9. Równowaga rynkowa

10. Elastyczność cenowa

11. Teoria przedsiębiorstwa

12. Struktury rynku

13. Polityka ochrony konkurencji

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej.

Sposoby realizacji: wykład z wykorzystaniem PowerPoint, dyskusja na temat problemów poruszanych na zajęciach.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 16:45 - 18:15, (sala nieznana)
Marek Angowski 131/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0