Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Laboratorium filmu dokumentalnego H-LFD-KUL.MKP-2S.3
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Aktywność na zajęciach - K_W03, K_U04
Realizacja projektu - K_W03, K_U04, K_K06

Uwagi: brak
Literatura:

Przylipiak M, Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk, 2004.

Przylipiak M, Film dokumentalny jako gatunek retoryczny, „Kwartalnik

Filmowy”, nr 23, 1998.

Bernard S. C, Film dokumentalny kreatywne opowiadanie, Warszawa 2011.

Historia Kina tom 1 , Kraków 2009.

Historia Kina tom 2 , Kraków 2011.

Kędzielawska Grażyna, Przewodnik dokumentalisty. Podstawy warsztatu , Łódź,

2012.

„Kwartalnik Filmowy” (kino dokumentalne), nr 23,1998.

Nichols B. Jak możemy zdefiniować film dokumentalny?, „Kwartalnik Filmowy”,

nr 75-76, 2011.

Płażewski J., Język filmu , Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W03

Student ma pogłębioną, szczegółową wiedzę dotyczącą współczesnych mediów oraz ich wpływu na życie społeczne i kulturę. Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą roli i znaczenia filmu dokumentalnego, a także o wykorzystywaniu różnego rodzaju mediów, a także o multimedialnym charakterze współczesnego filmu dokumentalnego.

UMIEJĘTNOŚCI

K_U04

Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów i poglądów innych autorów oraz tworzenia syntetycznych podsumowań.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K06

Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych

Metody i kryteria oceniania:

obecność, zaliczenie na ocenę po przedstawieniu wykonanego projektu

Zakres tematów:

Zajęcia mają na celu przybliżenie problematyki kina dokumentalnego - próby definicji zjawiska, określenia roli kina dokumentalnego komunikacji społecznej oraz ustalenia jego funkcji i statusu w kontekście kultury i sztuki.

Student zapozna się z różnymi stylami i modelami filmu dokumentalnego oraz z jego historią. Celem zajęć jest wywołanie refleksji i zachęcenie do dyskusji na temat roli kina dokumentalnego (jako tworu kulturowego) w życiu społecznym.

Metody dydaktyczne:

prezentacja, pokaz, dyskusja, wyjaśnianie, konwersacja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Michał Bobrowski 13/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c177de71f (2024-12-10)