Literatura: |
M. Bogucka, Kultura, naród, trwanie: dzieje kultury polskiej od zarania do 1989, Warszawa 2008.
J. Tazbir, Reformacja-kontrreformacja-tolerancja, Wrocław 1997.
E. Potkowski, Książka i pismo w średniowieczu. Studia z dziejów kultury piśmiennej i komunikacji społecznej, Pułtusk 2006
G. Minois, Kościół i wojna. Od czasów Biblii do ery atomowej, Warszawa 1998
N. ELias, Przemiany obyczajów w cywilizacji Zachodu, Warszawa 1980.
|
Efekty uczenia się: |
Student rozumie kontekst historyczny muzyki i jej związki z innymi dziedzinami
Student dostrzega i rozumie fundamentalne dylematy współczesnego świata.
Potrafi przygotowywać rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne z wykorzystaniem różnych źródeł i metod oraz w jasny sposób formułować swoje myśli i sądy.
Potrafi prowadzić debatę dotyczącą zagadnień dyscyplin muzycznych i edukacji artystycznej stosując specjalistyczną nomenklaturę i techniki komunikacyjne.
W prezentacji werbalnej wykorzystywać różnorodną literaturę, wyciągać wnioski, formułować i weryfikować hipotezy
dokonywać selekcji informacji.
Student zdolny jest do postępowania w pracy artystycznej i pedagogicznej zgodnie z zasadami etycznymi oraz działania na rzecz przestrzegania
tych zasad
|
Zakres tematów: |
* Teoria i historia Kultury. Wprowadzenie do problematyki. Podstawowa
terminologia
* Punkty zwrtotne kultury. Druk
* Punkty zwrotne kultury. Rozłam religijny i ruch reformacyjny
* Punkty zwrotne kultury. Rewolucja intelektualna
* Punkty zwrotne kultury. Przełom informatyczny
* Punkty zwrotne kultury. Sztuczna inteligencja
* Punkty zwrotne kultury. Świat prze hiperkatastrofą. Narracja dystopijna
* Punkty zwrotne kultury. Granice człowieczństwa
* Artysta w świecie sztucznej inteligencji
* Ciało w kulturze (od czasów starożytnych do lat 20. XXI wieku
|