Literatura: |
Literatura obowiązkowa
Schapals, A. K., & Pentzold, C. (Eds.). (2024). Media Compass: A Companion to International Media Landscapes. John Wiley & Sons.
Tuten T. L, Solomon M. R., Social Media Marketing. Sage, New York 2018.
Literatura uzupełniająca
Eldridge, S. A., & Franklin, B. (Eds.). (2019). The Routledge handbook of developments in digital journalism studies. London, UK: Routledge.
Safori, A., Habes, M., Alzobi, A., & Ali, M. (2024). An Analysis of Television News Media and Its Impact on Public Life. In Artificial Intelligence and Economic Sustainability in the Era of Industrial Revolution 5.0 (pp. 1071-1082). Cham: Springer Nature Switzerland.
Vlad, D. (2023). "The evolution of internet radio broadcasting." Social Sciences and Education Research Review 10.1 (2023): 253-257.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
Absolwent za i rozumie w pogłębionym stopniu istotę i specyfikę nauk o komunikacji społecznej i mediach i ich miejsca w strukturze nauk, rozumie międzynarodowe konteksty komunikacji medialnej (K_W01; P 7U_W; P 7S_WG);
- w pogłębionym stopniu mechanizmy społeczne, polityczne, ekonomiczne, etyczne i kulturalne funkcjonujące w międzynarodowym środowisku medialnym (K _W02; P7U_W; P7S_WG);
Umiejętności:
Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, także w zakresie specjalistycznej terminologii z zakresu komunikacji medialnej o marketingu (K_U07; P7U_U; P P7U_U);
- komunikować się ze zróżnicowanymi kulturowo kręgami odbiorców z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu dziennikarstwa i komunikacji medialnej oraz prowadzić debatę odnośnie do problemów środowiska medialnego (K_U06; P7U_U; P7S_UK);
Kompetencje społeczne:
Absolwent jest gotów do krytycznego podejścia do posiadanej wiedzy i odbieranych treści w sferze publicznej, w szczególności w zakresie wykorzystania kanałów medialnych oraz ich skutków dla użytkowników (K_K01; P7U_K; P7S_KK);
- samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań w obszarze dziennikarstwa i komunikacji społecznej, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji, w szczególności integrowania wiedzy z zakresu wykorzystania różnych kanałów komunikacji medialnej, w celu stawiania diagnoz problemów istniejących na polu komunikowania w środowisku międzynarodowym oraz projektowania strategii ich rozwiązywania (K_K07; P7U_K; P7S_KR);
|
Zakres tematów: |
1) Komunikowanie medialne – pojęcie i charakterystyka
2) Nowe technologie 2021
3) Telewizja w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym (w Europie, na świecie, w wybranych państwach lub porównanie telewizji w Polsce z innymi państwami);
4) Radio – „stare” medium w czasach Internetu w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
5) Prasa online - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
6) Media społecznościowe – rola we współczesnej komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
a. Facebook
b. Instagram
c. You Tube i TikTok
d. Twitter/X
e. Inne media społecznościowe
7) Aplikacje i strony mobilne jako narzędzia komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
8) Kompetencje medialne i wykluczenie cyfrowe - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
9) Dziennikarstwo w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
10) Mediatyzacja w sferze publicznej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
11) Mediatyzacja w sferze prywatnej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym
12) Wykorzystanie sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia
|