Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie medialne w środowisku międzynarodowym POL-D-2S-KMW
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Aktywność podczas zajęć oraz poziom przygotowania do tłumaczenia anglojęzycznych tekstów specjalistycznych, poziom merytoryczny oraz techniczny i wizualny prezentacji multimedialnej, zakres i jakość wykorzystanych źródeł i ich krytyczna ocena.
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Schapals, A. K., & Pentzold, C. (Eds.). (2024). Media Compass: A Companion to International Media Landscapes. John Wiley & Sons.

Tuten T. L, Solomon M. R., Social Media Marketing. Sage, New York 2018.

Literatura uzupełniająca

Eldridge, S. A., & Franklin, B. (Eds.). (2019). The Routledge handbook of developments in digital journalism studies. London, UK: Routledge.

Safori, A., Habes, M., Alzobi, A., & Ali, M. (2024). An Analysis of Television News Media and Its Impact on Public Life. In Artificial Intelligence and Economic Sustainability in the Era of Industrial Revolution 5.0 (pp. 1071-1082). Cham: Springer Nature Switzerland.

Vlad, D. (2023). "The evolution of internet radio broadcasting." Social Sciences and Education Research Review 10.1 (2023): 253-257.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Absolwent za i rozumie w pogłębionym stopniu istotę i specyfikę nauk o komunikacji społecznej i mediach i ich miejsca w strukturze nauk, rozumie międzynarodowe konteksty komunikacji medialnej (K_W01; P 7U_W; P 7S_WG);

- w pogłębionym stopniu mechanizmy społeczne, polityczne, ekonomiczne, etyczne i kulturalne funkcjonujące w międzynarodowym środowisku medialnym (K _W02; P7U_W; P7S_WG);

Umiejętności:

Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, także w zakresie specjalistycznej terminologii z zakresu komunikacji medialnej o marketingu (K_U07; P7U_U; P P7U_U);

- komunikować się ze zróżnicowanymi kulturowo kręgami odbiorców z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu dziennikarstwa i komunikacji medialnej oraz prowadzić debatę odnośnie do problemów środowiska medialnego (K_U06; P7U_U; P7S_UK);

Kompetencje społeczne:

Absolwent jest gotów do krytycznego podejścia do posiadanej wiedzy i odbieranych treści w sferze publicznej, w szczególności w zakresie wykorzystania kanałów medialnych oraz ich skutków dla użytkowników (K_K01; P7U_K; P7S_KK);

- samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań w obszarze dziennikarstwa i komunikacji społecznej, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji, w szczególności integrowania wiedzy z zakresu wykorzystania różnych kanałów komunikacji medialnej, w celu stawiania diagnoz problemów istniejących na polu komunikowania w środowisku międzynarodowym oraz projektowania strategii ich rozwiązywania (K_K07; P7U_K; P7S_KR);

Metody i kryteria oceniania:

Ocena poziomu merytorycznego oraz komunikacyjnego prezentacji oraz dyskusji na wybrany temat z zakresu komunikacji medialnej w środowisku międzynarodowym. Ocena poziomu tłumaczenia wybranych fragmentów tekstów anglojęzycznych.

Zakres tematów:

1) Komunikowanie medialne – pojęcie i charakterystyka

2) Nowe technologie 2021

3) Telewizja w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym (w Europie, na świecie, w wybranych państwach lub porównanie telewizji w Polsce z innymi państwami);

4) Radio – „stare” medium w czasach Internetu w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

5) Prasa online - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

6) Media społecznościowe – rola we współczesnej komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

a. Facebook

b. Instagram

c. You Tube i TikTok

d. Twitter/X

e. Inne media społecznościowe

7) Aplikacje i strony mobilne jako narzędzia komunikacji - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

8) Kompetencje medialne i wykluczenie cyfrowe - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

9) Dziennikarstwo w epoce cyfrowej w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

10) Mediatyzacja w sferze publicznej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

11) Mediatyzacja w sferze prywatnej - w ujęciu międzynarodowym lub/i porównawczym

12) Wykorzystanie sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia

Metody dydaktyczne:

Dyskusyjna, ćwiczeniowa, translatoryjna.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Nowak-Teter 30/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0