Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do psychologii PS-PE.LN.1/3
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 18
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W01; W02; W03, U04, U05, U06, K07 - kolokwium zaliczeniowe


Literatura:

Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M. (1997). Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i S-ka.

Strelau, J. (red.) (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. T.2:Psychologia ogólna. Gdańsk: GWP.

Tavris, C., Wade., C. (2008). Psychologia. Poznań: Zysk i S-ka.

Pilecka, W., Rudkowska, G., Wrona, L. (red.) (2004). Podstawy psychologii dla studentów kierunków nauczycielskich. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.

Mietzel, G. (2002). Psychologia kształcenia. Praktyczny podręcznik dla pedagogów i nauczycieli. Gdańsk: GWP.

Wojciszke, B. (2004). Człowiek wsród ludzi. Warszawa: Scholar.

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

W01. Absolwent zna i rozumie psychologiczne teorie dotyczące uczenia się i nauczania oraz złożone uwarunkowania tych procesów. K_W02; B.1.W1

W02. Absolwent ma podstawową wiedzę o środowisku społecznym, jego znaczeniu dla wychowania oraz rozumie mechanizmy psychologiczne zachodzące w podstawowych interakcjach społecznych. K_W04; B1.W2, B1.W3

W03. Absolwent ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne. K_W05; B1.W2

UMIEJĘTNOŚCI

U04. Absolwent potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizy i interpretacji problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. K_U02; B1.U5

U05. Absolwent wykazuje umiejętność zastosowania podstawowej wiedzy psychologicznej do analizy motywów i wzorców ludzkich zachowań. K_U02; B1.U2

U06. Absolwent posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami psychologicznymi, by sprawnie komunikować się z otoczeniem w różnego typu sytuacjach edukacyjnych. K_U04; B1.U3

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K07. Absolwent wykazuje gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy. K_K01; B1.K1

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium zaliczeniowe, próg zaliczenia 51%

Zakres tematów:

1. Rola nastawienia w procesach postrzegania. Błędy w postrzeganiu.

2. Samospełniające się proroctwo, efekt Golema i Galatei w procesie nauczania i wychowania.

3. Wydawanie sądów, myślenie heurystyczne i jego wpływ na zachowanie i postrzeganie innych.

4. Uczenie się poprzez kary i nagrody.

5. Wpływ wzmocnień na kształtowanie motywacji do uczenia się.

6. Uczenie się przez modelowanie, wzmocnienia zastępcze a proces uczenia się.

7. Poczucie kontroli i jego umiejscowienie a zachowanie i osiągnięcia szkolne.

8. Elementy myślenia twórczego, metody badania twórczości, cechy osoby twórczej.

9. Cechy osobowości a proces dydaktyczny i wychowawczy

Metody dydaktyczne:

praca z tekstem,

film,

dyskusja,

metoda ćwiczeniowa,

objaśnienie,

prezentacja multimedialna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Paulina Banaszkiewicz 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c177de71f (2024-12-10)