Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Integracja sprawności językowych H-ISJ-A.N-1S.4
Konwersatorium (KW) Semestr letni 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Pisemna praca zaliczeniowa
Prezentacja
Egzamin końcowy

Literatura:

• Dakowska, M (2014). Evolution in understanding the notion of skill in Foreign Language Didactics. In Chodkiewicz, H., Trepczyńska, M. (ed). Language Skills: Traditions, Transitions and Ways Forward, Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2-16.

• Johnson, K. (2014). Helping learners to perform skillfully: What non-language skill teachers can contribute. In Chodkiewicz, H., Trepczyńska, M. (ed). Language Skills: Traditions, Transitions and Ways Forward, Newcastle: Cambridge Scholars Publishing 2014. 49-61.

• Izumi, S. (2003). Comprehension and production processes in second language learning: In search of the psycholinguistic rationale of the output hypothesis. Applied Linguistics, 24(2), 168-196. (a selected extract of the article)

• Han, Z. & A. D’ Angelo (2009). Balancing between comprehension and acquisition: proposing a dual approach. In Z.H. Han, & N.J. Anderson (Eds.) Second Language Reading Research and Instruction, 173-191, Ann Arbor: The University of Michigan Press.

• Nation, P. (2007). The four strands. International Journal of Innovation in Language Learning and Teaching, 1(1), 2-13.

• Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest.

• McDonough, J. & C. Shaw (2003). Materials and Methods in ELT. Oxford: Blackwell (Chapter 10 – Integrated Skills, pp. 173-190).

• Field, J. (2008). Listening in the Language Classroom. Cambridge. Cambridge University Press. (Section 4.7 – The integrated skills option)

• Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. TESOL Quarterly, 40(1), 109-131.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W12 - ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji

K_W13 - ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, szczególnie zaś zjawisk edukacji językowej na I i II etapie edukacji

K_W14 - ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji

Umiejętności:

K_U14 - potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji

K_U17 - posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

K_U21 - jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji

Kompetencje społeczne:

K_K03 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie zajęć: praca pisemna oparta na dwóch źródłach (60% oceny), prezentacja w grupach (40% oceny)

Egzamin ustny (3 pytania)

Zakres tematów:

1. Conceptualising langiage skills

2. Reception vs production, oralvs written modalities

3. The Four Strands in language skills development

4. Integrated skills in foreign language instruction

Teaching foreign language skills (top-down vs bottom-up skills, skills in context)

Metody dydaktyczne:

burza mózgów

ćwiczenia problemowe

dyskusja dydaktyczna

metoda stolików eksperckich

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Krzemińska-Adamek 17/18 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c177de71f (2024-12-10)