Literatura: |
• Dakowska, M (2014). Evolution in understanding the notion of skill in Foreign Language Didactics. In Chodkiewicz, H., Trepczyńska, M. (ed). Language Skills: Traditions, Transitions and Ways Forward, Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2-16.
• Johnson, K. (2014). Helping learners to perform skillfully: What non-language skill teachers can contribute. In Chodkiewicz, H., Trepczyńska, M. (ed). Language Skills: Traditions, Transitions and Ways Forward, Newcastle: Cambridge Scholars Publishing 2014. 49-61.
• Izumi, S. (2003). Comprehension and production processes in second language learning: In search of the psycholinguistic rationale of the output hypothesis. Applied Linguistics, 24(2), 168-196. (a selected extract of the article)
• Han, Z. & A. D’ Angelo (2009). Balancing between comprehension and acquisition: proposing a dual approach. In Z.H. Han, & N.J. Anderson (Eds.) Second Language Reading Research and Instruction, 173-191, Ann Arbor: The University of Michigan Press.
• Nation, P. (2007). The four strands. International Journal of Innovation in Language Learning and Teaching, 1(1), 2-13.
• Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest.
• McDonough, J. & C. Shaw (2003). Materials and Methods in ELT. Oxford: Blackwell (Chapter 10 – Integrated Skills, pp. 173-190).
• Field, J. (2008). Listening in the Language Classroom. Cambridge. Cambridge University Press. (Section 4.7 – The integrated skills option)
• Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. TESOL Quarterly, 40(1), 109-131.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
K_W12 - ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji
K_W13 - ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, szczególnie zaś zjawisk edukacji językowej na I i II etapie edukacji
K_W14 - ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji
Umiejętności:
K_U14 - potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji
K_U17 - posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
K_U21 - jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji
Kompetencje społeczne:
K_K03 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
|
Zakres tematów: |
1. Conceptualising langiage skills
2. Reception vs production, oralvs written modalities
3. The Four Strands in language skills development
4. Integrated skills in foreign language instruction
Teaching foreign language skills (top-down vs bottom-up skills, skills in context)
|