Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe E-FR-LN-SEM.6
Seminarium licencjackie (SEM-LIC) Semestr letni 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. CeDeWu, Warszawa 2020.

2. Szkutnik Z. , Metodyka pisania pracy dyplomowej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2005.

3. Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Kuc B. R., Paszkowski J., Metody i techniki pisania prac dyplomowych, Białystok 2007.

2. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych. Nowe normy i wymogi, Wydawnictwo WSB, Poznań 2004.

3. DeLyser, D. (2003). Teaching graduate students to write: A seminar for thesis and dissertation writers. Journal of Geography in Higher Education, 27(2), 169-181.

4. Pozostałe pozycje literaturowe są każdorazowo dobierane do tematu przygotowywanej pracy licencjackiej.

Materiały:

1. Koncepcja pracy i egzaminu magisterskiego; Formatowanie pracy licencjackiej i magisterskiej; Szablon pracy dyplomowej WE UMCS (wraz ze stroną tytułową i niezbędnym formatowaniem); Procedura dyplomowania; ZESTAWY OBSZARÓW PROBLEMOWYCH, W KTÓRYCH FORMUŁOWANE BĘDĄ PYTANIA NA EGZAMINIE DYPLOMOWYM EKONOMIA STUDIA I i II STOPNIA -https://www.umcs.pl/pl/prace-i-egzamin-dyplomowy,8273.htm

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: Student wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu metodologii pracy naukowej.

W2: Student zna i stosuje podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego.

W3: Student zna zasady poprawnego projektowania badania naukowego.

W4: Student identyfikuje etyczne aspekty pisania pracy licencjackiej – ryzyko i konsekwencje popełnienia plagiatu.

Umiejętności

U1: Student określa zakres zadań i celów, które mają posłużyć realizacji przyjętego zakresu tematyki badawczej.

U2: Student rozwiązuje podstawowe problemy badawcze i organizacyjne związane z przygotowaniem pracy.

U3: Student stawia hipotezy badawcze i dokonuje ich weryfikacji.

U4: Student stosuje narzędzia informatyczne do redakcji i edycji tekstów naukowych, badawczych.

U5: Student dobiera i właściwie wykorzystuje krajowe i zagraniczne źródła literaturowe, z dziedzin w zakresie tematu pracy.

Kompetencje społeczne:

K1: Student wykonuje swoje zadania oraz czuje się za nie odpowiedzialny.

K2: Student rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie.

K3: Student przejawia potrzebę ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia.

K4: Student potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia seminarium jest:

a) obecność na zajęciach (student ma prawo do jednej nieobecności w semestrze);

b) przygotowanie do zajęć;

c) aktywność (uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie prezentacji nt. związany w wybranym zagadnieniem związanym z tematyką pracy);

W pierwszym semestrze seminarium należy:

1. wygłosić referat związany z tematyką pracy,

2. przygotować plan pracy, jej konspekt oraz zebrać bibliografię,

3. napisać połowę pierwszego rozdziału pracy.

W drugim semestrze seminarium należy:

1. napisać pierwszy i drugi rozdział pracy.

W trzecim semestrze należy:

1. napisać trzeci rozdział pracy,

2. dokonać wymaganych poprawek,

3. złożyć ostateczną wersję pracy.

Ocenie podlegają:

- prezentacja założeń pracy na forum grupy seminaryjnej,

- cel pracy,

- stosowane metody wykorzystane w badaniach,

- weryfikacja wyników badań,

- samodzielność, wnikliwość i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy.

Zakres tematów:

1. zasady: zbierania, opracowywania, systematyki i prezentacji materiału;

2. zasady korzystania z: bibliografii PAN, zasobów bibliotek cyfrowych, katalogów on-line;

3. charakterystyka: kompozycji pracy, podstawowych wymagań formalnych i edytorskich, stylu i języka pracy, zasad przywoływania wykorzystywanych źródeł oraz sporządzania przypisów i wykazów, a także tabel, schematów, wykresów itp. zamieszczanych w pracy;

4. etyka w badaniach naukowych;

5. analiza zainteresowań naukowych studentów i wybór indywidualnej tematyki prac;

6. analiza i dyskusja nad poszczególnymi fragmentami przygotowywanych prac;

7. przedmiot i przebieg egzaminu dyplomowego.

Metody dydaktyczne:

Analiza przypadku

Dyskusja dydaktyczna

Praca na materiałach źródłowych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Adam Bujak 9/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Budzyńska 9/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Jakub Czerniak 9/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Ada Domańska 8/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Krzysztof Gawron 8/ szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Jańska 9/ szczegóły
7 (brak danych), (sala nieznana)
Magdalena Jaworzyńska 8/ szczegóły
8 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Twarowska-Ratajczak 9/ szczegóły
9 (brak danych), (sala nieznana)
Joanna Śmiechowicz 9/ szczegóły
10 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Wawryszuk-Misztal 9/ szczegóły
11 (brak danych), (sala nieznana)
Tomasz Budzyński 2/ szczegóły
12 (brak danych), (sala nieznana)
Ilona Skibińska-Fabrowska 1/ szczegóły
13 (brak danych), (sala nieznana)
Tamara Galbarczyk 1/ szczegóły
14 (brak danych), (sala nieznana)
1/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-96c5a8fb3 (2024-10-22)