Literatura: |
Dudzikowa M. (1994). Kompetencje autokreacyjne – czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów pedagogicznych. w: Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej, red. M. Dudzikaowa, A.A. Kotusiewicz, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Białystok, s. 127–152.
Łukasik J.M. (2016). Poznać siebie i dbać o rozwój, Wydawnictwo Akademii Ignatianum, Kraków.
Łukasik J.M. (2016). Rozwój osobisty przyszłych nauczycieli-pedagogów. „Edukacja Ustawiczna Dorosłych”, nr 3, s. 120–130.
Machel, H. (2007). Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej w: Resocjalizacja, t. 2, re. B. Urban. J.M. Stanik, PWN, Warszawa.
Paszkiewicz, A. (2017). Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej. Warszawa.
|
Efekty uczenia się: |
W01. Student zna i rozumie rolę wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań nieletnich oraz dorosłych osób społecznie nieprzystosowanych w kontekście własnego rozwoju osobistego. K_W03, E.1R.W4.
W02. Student zna i rozumie normy i zasady etyczne w zakresie działalności wychowawczej i resocjalizacyjnej prowadzonej przez pedagoga resocjalizacyjnego. K_W08, E.1R.W4.
U01. Student potrafi samodzielnie planować i realizować swój rozwój zawodowy oraz osobisty, w tym własne uczenie się; dokonać analizy własnej pracy i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. K_U09, B.1.U9.
K01.Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych. K_K04, E.1R.K1.
|
Zakres tematów: |
1. Rozwój osobisty a rozwój zawodowy.
2. Składowe rozwoju osobistego.
3. Kompetencje autokreacyjne.
4. Rozwijanie kompetencji autokreacyjnych.
5. Cechy dobrego wychowawcy – pedagoga resocjalizacyjnego.
6. Planowanie rozwoju osobistego.
7. Rozwój zawodowy pedagoga resocjalizacyjnego
|
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, miniwykład, burza mózgów, metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna, metoda problemowa
|