Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Samodoskonalenie i rozwój osobisty PS-PRE.LSIV.7st
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W01 - Zaliczenie pisemne
W02 - Zaliczenie pisemne
U01 - Zaliczenie pisemne
K01 - Zaliczenie pisemne
Literatura:

Dudzikowa M. (1994). Kompetencje autokreacyjne – czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów pedagogicznych. w: Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej, red. M. Dudzikaowa, A.A. Kotusiewicz, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Białystok, s. 127–152.

Łukasik J.M. (2016). Poznać siebie i dbać o rozwój, Wydawnictwo Akademii Ignatianum, Kraków.

Łukasik J.M. (2016). Rozwój osobisty przyszłych nauczycieli-pedagogów. „Edukacja Ustawiczna Dorosłych”, nr 3, s. 120–130.

Machel, H. (2007). Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej w: Resocjalizacja, t. 2, re. B. Urban. J.M. Stanik, PWN, Warszawa.

Paszkiewicz, A. (2017). Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej. Warszawa.

Efekty uczenia się:

W01. Student zna i rozumie rolę wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań nieletnich oraz dorosłych osób społecznie nieprzystosowanych w kontekście własnego rozwoju osobistego. K_W03, E.1R.W4.

W02. Student zna i rozumie normy i zasady etyczne w zakresie działalności wychowawczej i resocjalizacyjnej prowadzonej przez pedagoga resocjalizacyjnego. K_W08, E.1R.W4.

U01. Student potrafi samodzielnie planować i realizować swój rozwój zawodowy oraz osobisty, w tym własne uczenie się; dokonać analizy własnej pracy i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. K_U09, B.1.U9.

K01.Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych. K_K04, E.1R.K1.

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie pracy pisemnej zgodnie z podanymi kryteriami oraz przedstawienie jej

Zakres tematów:

1. Rozwój osobisty a rozwój zawodowy.

2. Składowe rozwoju osobistego.

3. Kompetencje autokreacyjne.

4. Rozwijanie kompetencji autokreacyjnych.

5. Cechy dobrego wychowawcy – pedagoga resocjalizacyjnego.

6. Planowanie rozwoju osobistego.

7. Rozwój zawodowy pedagoga resocjalizacyjnego

Metody dydaktyczne:

dyskusja, miniwykład, burza mózgów, metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna, metoda problemowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Trojanowska 29/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-308cda04f (2024-12-03)