Literatura obowiązkowa
1. Andrzejewska, J. (2013). Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci. Lubli: UMCS.
2. Andrzejewska, J. (2014). Nauczyciel przedszkola – kreator bezpiecznej przestrzeni edukacyjnej,(red.) P. Mazur, B. Komorowska. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Aktualne problemy teorii i praktyki pedagogicznej. Chełm: PWSZ.
3. Andrzejewska, J., Wierucka J. (2010).” Razem w przedszkolu”. Program wychowania przedszkolnego. Warszawa: WSiP wydanie II.
4. Bałachowicz, J. i inni (red.), (2017). Zrozumieć uczenie się . Zmienić wczesną edukację. Warszawa: Wydawnictwo APS.
5. Doyla, G. (2007). Klucz do ucznia się. Technologia uczenia się. Warszawa.
6. Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. (2012), Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Kraków: Bliżej Przedszkola.
7. Grzeszkiewicz, B. (red.) (2010). Dziecko w kontekstach edukacyjnych. Szczecin: USZ.
8. Guz, S. , Zwierzchowska (red.). (2010). O pomyślny start szkolny dziecka. Lublin: Wydawnictwo UMCS .
9. Guz, S., Andrzejewska J. (red.) (2008). Edukacja wobec zagrożeń rozwoju i bezpieczeństwa dzieci. Lublin: UMCS.
10. Karbowniczek, J., Kwaśniewska, M., Surma B. (2011). Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków: Ignatianum.
11. Klus – Stańska, D. (red.) (2005). Świat dziecięcych znaczeń. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
12. Kuszak, K. (2006). Dynamika rozwoju samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym. Poznań: wydawnictwo UMA.
13. Waloszek, D. (2006). Pedagogika przedszkolna. Metamorfoza statusu i przedmiotu badań. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
14. Andrzejewska, J., Przedszkole rozwija aktywność dziecka, „Wychowanie w Przedszkolu” 2010 nr 3 s.4-11
15.Rybińska, A., Kuszak, K. (2021). Współpraca dzieci w wieku przedszkolnym . Zmieniające się konteksty i perspektywy. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Źródła internetowe
Akty normatywne: Obowiązująca Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
Literatura dodatkowa
1. Andrzejewska, J. (2009). Wspieranie rozwoju kompetencji komunikacyjnych dzieci. Lublin: UMCS.
2. Twardowsk, A. (2005). Strategie nauczania wspierające rozwój psychiczny w okresie dzieciństwa. (w:) Guz S.(red.). Rozwój i edukacja dziecka. szanse i zagrożenia. Lublin: UMCS.
3. Grzeszkiewicz, red. B .(2006). Współczesność i przyszłość edukacji elementarnej. Szczecin: U Sz.
4. Klim-Klimaszewska, A., (2002). Pedagogika przedszkolna. Warszawa: Polski Instytut Wydawniczy.
5. Muchacka, B., Czaja – Chudyba (2007).Strategie wspierania strukturalizacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych. Kraków: Impuls.
6. Wybrane aktualnie ukazujące się artykuły z czasopism/publikacji naukowych dla nauczycieli przedszkoli
7. Źródła internetowe.
8. Akty normatywne aktualnie obowiązujące.
|