Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i praktyka zabawy PS-PPW.MSIII.8
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=26678
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: K_U08 - Obserwacja , organizacja materiałów do zabawy heurystycznej, Zaprojektowanie i przeprowadzenie zabaw; co najmniej 3 zabaw dydaktycznych oraz 2 zabaw grupowych (tropiąca, rozwijająca inteligencje wielorakie)
K_K07 - Organizacja i realizacja zabawy z dziećmi w środowisku przedszkolnym lub domowym w formie nagrania video
Literatura:

Baum H. (2002). Odkrywamy na nowo zabawy z czasów naszych babć. Kielce: Jedność.

Bogdanowicz Z. (1996), Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli. Warszawa: WSIP

Bilewicz-Kuźnia B. (2018) Zabawy z matą, Kielce: Wyd. Mac Edukacja

Muchacka B, (1992) Zabawy dydaktyczne w pracy z dziećmi sześcioletnimi. Kraków; Wyd. AP.

Muchacka B., Suchanek I. (2000), Zabawy tropice w edukacji przedszkolnej. Kraków: Wyd. AP.

Muchacka B. ( 1992) Zabawy badawcze dzieci w przedszkolu. Kraków: Wyd. AP. Skura M., Lisicki M. (2018) 101 zabaw z klockami. nauka matematyki poprzez zabawę. Gliwice: Helion.

Efekty uczenia się:

- Zna podstawowe teorie zabawy i uczenia się w zabawie, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów, K_W02;C.W1

- Ma elementarną wiedzę o praktyce organizowania środowiska zabawy swobodnej i zabawy kierowanej, potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały i środki wykorzystywane do zabaw dowolnych i dydaktycznych, K_U08; A.2.U5; C.W2, C.W3; C.U1.

- Potrafi skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, z wykorzystywaniem różnych rodzajów zabaw, K_U08; A.2.U2, C.U5.

- Podejmuje indywidualne i zespołowe działania profesjonalne w zakresie pedagogiki i praktyki przedszkolnej; angażuje się we współpracę z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami dzieci (uczniów) i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej; inspirowania i organizowania działań na rzecz środowiska społecznego oraz interesu publicznego, K_K07; A.2.K2. ; D.K1.

Metody i kryteria oceniania:

- Organizacja i realizacja zabawy z dziećmi w środowisku przedszkolnym;

- Zaprojektowanie i przeprowadzenie zabaw w grupie studnetów;

- Obserwacja , organizacja materiałów do zabawy heurystycznej

Zakres tematów:

1. Zabawy integracyjne.

2. Zabawy dydaktyczne.

3. Zabawy z matą.

4. Zabaw heurystyczna.

5. Zabawy badawcze.

6. Zabawy konstrukcyjne.

7. Zabawy tropiące.

8. Zabawy dramowe i w teatr.

9. Zabawy fundamentalne.

10. Obserwacja dziecka w zabawie.

Metody dydaktyczne:

podające (wykład, pokaz, objaśnienia i instrukcji), poszukujące (rozmowa, burza mózgów ), ekspresyjne ( przykładu), praktyczne ( zadań i ćwiczeń)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Barbara Bilewicz 29/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Barbara Bilewicz 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0