Literatura: |
1. L. Olszański, Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
2. L. Olszański, Media i dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2012.
3. J. Jastrzębski, Na rynku wartości: o mediach i etyce dziennikarskiej, Wrocław 2009.
4. Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek, Kraków 2010.
5. Modele współczesnego dziennikarstwa, red. K. Wolny-Zmorzyński, P. Urbaniak, K. Bernat, Wrocław 2015.
6. I. Dąbrowska, Media społecznościowe (w trzecim sektorze), Lublin 2019.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
W01 - posiada wiedzę wymaganą przy przygotowywaniu różnogatunkowych tekstów do druku i ich rozpowszechnianiu w formie elektronicznej K_W09
Umiejętności
U01 - potrafi w ramach własnego warsztatu badawczego wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje na podstawie różnych baz danych i systemów wyszukiwawczych K_U01
U02 - ma umiejętność tworzenia baz tekstowych i korzystania z zasobów internetowych oraz korpusów tekstowych K_U03
U03 - potrafi dokonać technicznego opracowania tekstów K_U04
Kompetencje społeczne
K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz kulturalnego K_K01
K02 - ma świadomość społecznej i etycznej odpowiedzialności za słowo, staranności w przygotowywaniu tekstów do publikacji; postępowania w działaniach profesjonalnych zgodnie z zasadami etyki wydawniczej K_K06
|
Zakres tematów: |
1. Dziennikarstwo internetowe a dziennikarstwo "tradycyjne".
2. Internetowe gatunki dziennikarskie.
3. Narzędzia pracy dziennikarza internetowego.
4. Media społecznościowe w pracy dziennikarza internetowego.
5. Nowe formy dziennikarstwa internetowego - dziennikarstwo obywatelskie, data journalism.
6. Współczesne wyzwania dla dziennikarza (dezinformacja, zjawisko deep fake i fake news'ów).
7. Sposoby językowego kształtowania przekazu medialnego w internecie.
|