Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-learning H-EL-ETR.E-1S.5
Laboratorium (LB) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=953
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W01- W03, K09-K10- udział w dyskusji, wypowiedzi na wskazane tematy dotyczące problematyki poruszanej na zajęciach, odwołanie się do literatury
U04- U08, K11 - wykonanie zadania
Uwagi: Studenci pracują indywidualnie oraz w zespołach, wykorzystując jako narzędzie m.in. platformę edukacyjną i zamieszczone tam zasoby. Zajęcia prowadzone online na Kampusie Uniwersyteckim.
Literatura:

Literatura dodatkowa

1. Dąbrowski M., Zając M. (red.), Koncepcje i praktyka e-edukacji, Warszawa 2011.

2. Penkowska G., Meandry e-learningu, Warszawa 2010.

3. Chrząszcz A., Kusiak J. (red.), E-learning w Społeczeństwie Wiedzy, Łódź 2005.

4. Zając M., Model aktywności w kursach on-line, czyli jak efektywnie angażować studentów, „e-mentor” 2009, nr 4.

Efekty uczenia się:

W01 Wskazuje przepisy prawa normalizujące wykorzystanie e-learningu w edukacji. K_W03 K_W14

W02 Posługuje się terminologią z zakresu e-learningu K_W03 K_W04 K_W15

W03 Zna założenia metodyki projektowania kursów e-learningowych K_W04

U04 Potrafi samodzielnie zaprojektować przykładowy moduł kursu e-learningowego. K_U05 K_U06

U05 Tworzy bibliotekę własnych zasobów edukacyjnych. K_U05 K_U06

U06 Potrafi zaprojektować przykładowe treści kursu e-learningowego K_U05 K_U06

U07 Potrafi wykorzystać dostępne kursy e-learningowe w celu podniesienia własnych kwalifikacji. K_U05 K_U06

U08 Potrafi zaprojektować kwestionariusz ewaluacyjny kursu. K_U05 K_U06

K09 Dokonuje samooceny własnych kompetencji zawodowych K_K01

K10 Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz potrzebę ewaluacji prowadzonych kursów, w celu podnoszenia ich jakości i efektywności. K_K05 K_K10

K11 Potrafi przygotować projekt zespołowy K_K02

Metody i kryteria oceniania:

Wykonanie zadań w czasie zajęć. Przygotowane zadania należy zamieścić na platformie edukacyjnej, która służy również jako miejsce aktywności związanej z realizacją kolejnych treści. Ocena zadań zgodnie z ogólnymi kryteriami wskazanymi w procedurze wydziałowej.

Zakres tematów:

1-2. Definicje/Terminy/Przepisy związane z e-learningiem.

3. Elementy procesu e-learningowego.

4. Podstawowe funkcje e-learningu.

5-6. Rodzaje e-learningu.

7. E-learning a nauczanie tradycyjne.

8- 9. Proces nauczania w szkoleniu e-learningowym.

10-11. Zasady projektowania. Model ADDIE.

12-15. Tworzenie scenariusza – zasady, struktura.

Metody dydaktyczne:

dyskusja grupowa, metoda tekstu przewodniego, metoda projektu, praca na platformie edukacyjnej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Latoch-Zielińska 10/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)