Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ogólne przygotowanie psychologiczne H-OPP-FP-1S.1
Wykład (W) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: 01 - Pisemny test zaliczeniowy
02 - Pisemny test zaliczeniowy
03 - Pisemny test zaliczeniowy
04 - Pisemny test zaliczeniowy
05 - Pisemny test zaliczeniowy
06 - Pisemny test zaliczeniowy
07 - Pisemny test zaliczeniowy
08 - Pisemny test zaliczeniowy
09 - Pisemny test zaliczeniowy

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Ciccarelli, S. K., White, J. N. (2013). Psychologia. Poznań: Rebis.

2. Mietzel, G. (2014). Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk: GWP.

4. Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2017). Psychologia: kluczowe koncepcje [T.1, T.4). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

5. Zimbardo P., Gerrig, R. (2015). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

6. Strelau, J., Doliński, D. (2011). Psychologia akademicka. Podręcznik. Tom I-II. Gdańsk: GWP.

Literatura dodatkowa:

Dziwota, K., Dudek, A., Szpak, A., Ludwikowska, K., Kowalski, D., Drabarek, Ł., ... & Olajossy, M. (2016). Value preferences in individuals with low and high self-esteem. Current Problems of Psychiatry, 17(2). 97-106.

https://doi.org/10.1515/cpp-2016-0011

Efekty uczenia się:

WIEDZA

01 B1W1: Absolwent potrafi wymienić i opisać podstawowe kategorie psychologiczne służące do opisu przebiegu procesów psychicznych poznawczych i emocjonalno-motywacyjnych, a także służące wyjaśnianiu różnic w funkcjonowaniu jednostki w tym obszarze

02 B1W2 Absolwent posiada wiedzę na temat procesów rozwojowych ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji wczesnej dorosłości

03 B1W3: Absolwent posiada wiedzę w zakresie wybranych zachowań w sytuacjach społecznych i komunikacyjnych. Zna również rodzaje zachowań z tegoż obszaru i ich uwarunkowania, a także sposoby porozumiewania się i ich wyznaczniki

UMIEJĘTNOŚCI

04 B1U1: Absolwent potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów

05 B1U2: Absolwent potrafi obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania

06 B1U3: skutecznie i świadomie komunikować się;

07 B1U5: rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

08 B1K1: absolwent jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej;

09 B1K2: zastosowania posiadanej wiedzy psychologicznej do analizy procesów edukacyjnych i wychowawczych

Metody i kryteria oceniania:

Pisemny test zaliczeniowy

Zakres tematów:

Tematyka wykładów

1. Psychologia jako nauka o człowieku. Podstawowe działy i kierunki psychologii. Podstawowe pojęcia psychologiczne.

2. Behawiorystyczna koncepcja człowieka. Procesy uczenia się.

3. Człowiek w ujęciu psychodynamicznym.

4. Człowiek w ujęciu psychologii humanistycznej. Poznawcza koncepcja człowieka.

5. Procesy poznawcze.

6. Emocje i motywacja.

7. Komunikacja interpersonalna i relacje społeczne.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny, wykład problemowy, objaśnienie/wyjaśnienie, opis, film, prezentacja multimedialna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Karolina Ludwikowska-Świeboda 29/51 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0