Literatura: |
Literatura obowiązkowa
1. Ciccarelli, S. K., White, J. N. (2013). Psychologia. Poznań: Rebis.
2. Mietzel, G. (2014). Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk: GWP.
4. Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2017). Psychologia: kluczowe koncepcje [T.1, T.4). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5. Zimbardo P., Gerrig, R. (2015). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
6. Strelau, J., Doliński, D. (2011). Psychologia akademicka. Podręcznik. Tom I-II. Gdańsk: GWP.
Literatura dodatkowa:
Dziwota, K., Dudek, A., Szpak, A., Ludwikowska, K., Kowalski, D., Drabarek, Ł., ... & Olajossy, M. (2016). Value preferences in individuals with low and high self-esteem. Current Problems of Psychiatry, 17(2). 97-106.
https://doi.org/10.1515/cpp-2016-0011
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
01 B1W1: Absolwent potrafi wymienić i opisać podstawowe kategorie psychologiczne służące do opisu przebiegu procesów psychicznych poznawczych i emocjonalno-motywacyjnych, a także służące wyjaśnianiu różnic w funkcjonowaniu jednostki w tym obszarze
02 B1W2 Absolwent posiada wiedzę na temat procesów rozwojowych ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji wczesnej dorosłości
03 B1W3: Absolwent posiada wiedzę w zakresie wybranych zachowań w sytuacjach społecznych i komunikacyjnych. Zna również rodzaje zachowań z tegoż obszaru i ich uwarunkowania, a także sposoby porozumiewania się i ich wyznaczniki
UMIEJĘTNOŚCI
04 B1U1: Absolwent potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów
05 B1U2: Absolwent potrafi obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania
06 B1U3: skutecznie i świadomie komunikować się;
07 B1U5: rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
08 B1K1: absolwent jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej;
09 B1K2: zastosowania posiadanej wiedzy psychologicznej do analizy procesów edukacyjnych i wychowawczych
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny, wykład problemowy, objaśnienie/wyjaśnienie, opis, film, prezentacja multimedialna
|