Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja w mediach tradycyjnych i cyfrowych H-KMTC-FP-2S.3
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Obecność i aktywność na zajęciach (K_W02, K_W06), przygotowanie do zajęć (K_K03), prace projektowe i pisemne (K_U04, K_U05, K_U06).
Literatura:

1. Czachur W., Hanus A., Miller D., Dyskurs, media, multimodalność. W stronę dialogu polonistyczno-germanistycznego, Warszawa 2022.

2. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2004.

3. Kita M., Loewe I. (red.), Język w internecie. Antologia, Katowice 2016.

4. Kulczycki E., Wendland M. (red.), Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji, Poznań 2012.

5. Skowronek B., Mediolingwistyka. Wprowadzenie, Kraków 2013.

6. Wojtak M., Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin 2015.

7. Wolny-Zmorzyński K. (red.), Internetowe gatunki dziennikarskie, Warszawa 2010.

Efekty uczenia się:

Wiedza (absolwent zna i rozumie):

K_W02 na poziomie rozszerzonym metodologię i terminologię badań humanistycznych, zwłaszcza filologicznych, które jest w stanie twórczo stosować w działalności badawczej i profesjonalnej związanej z komunikowaniem w mediach tradycyjnych i cyfrowych

K_W06 zasady organizacji pracy przy podejmowaniu różnorodnych projektów i ich uwarunkowania dotyczące prawa autorskiego, własności przemysłowej, aspekty ekonomiczne oraz zasady etyki zawodowej w aspekcie komunikacyjnym, dziennikarskim i warsztatowym

Umiejętności (absolwent potrafi):

K_U04 samodzielnie zdobywać wiedzę ze źródeł ogólnych i specjalistycznych, stosować w pracy badawczej i zawodowej zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, wykorzystywać umiejętności badawcze w pracy indywidualnej i zespołowej, kierować pracą zespołu

K_U05 komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców na tematy specjalistyczne, organizować i prowadzić debatę na forum publicznym; uzasadniać swoje stanowisko i kreować wizerunek, odwołując się do technik retorycznych i komunikacyjnych

K_U06

organizować i kierować pracą zespołu oraz współdziałać w grupie w celu realizacji zadań badawczych i zawodowych na polu medialnym

Kompetencje społeczne (absolwent jest gotów do):

K_K03 podejmowania w sposób przedsiębiorczy inicjatyw o charakterze zawodowym i społecznym, krytycznej oceny własnych działań i działalności zespołów, w których uczestniczy i którymi kieruje oraz ponoszenia odpowiedzialności za siebie i innych

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność na zajęciach, przygotowanie do zajęć, prace projektowe i pisemne.

Kryteria oceniania są zgodne z zasadami określonymi w procedurze wewnętrznej SJK WH UMCS.

Zakres tematów:

1-2. Ogólne zagadnienia związane z komunikowaniem w mediach tradycyjnych i cyfrowych.

3-4. Komunikacja w prasie tradycyjnej a nowe media

5-6. Filmowa odmiana medialna a problemy intertekstualności

7-8. Komunikacja w radiu tradycyjnym i internetowym

9-10. Komunikacja w telewizji

11-12. Komunikacja internetowa

13-14. Multimodalność komunikacji medialnej

15. Zajęcia podsumowujące

Metody dydaktyczne:

Dyskusja

Metoda problemowa

Metoda projektu

Pogadanka

Praca na materiałach źródłowych

Studium przypadku (studium przykładowe)

Omówienie prac projektowych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Damian Gocół 7/11 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0