Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekonomia MFI-NMI.2S.302
Wykład (W) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ASqUhOu71jaMpiyufF9qASAhBymqxEIHgUen474rHcCU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=901a1dd6-59eb-4be5-81a2-5905c3a1d7fc&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Egzamin ustny w formie stacjonarnej.
Uwagi: Zajęcia realizowane w formie zdalnej.
Literatura:

Podstawowa:

1. N.G. Mankiw, M.P. Taylor, Mikroekonomia (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015, wydanie II zmienione).

2. L. von Mises, Ludzkie działanie. Traktat o ekonomii (wyd. Instytut Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa, Warszawa 2011).

3. M. N. Rothbard, Ekonomia wolnego rynku (wyd. Instytut Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa, Fijorr Publishing, Warszawa 2017).

4. H. Hazlitt, Ekonomia w jednej lekcji (wyd. Instytut Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa, Warszawa 2012.

Uzupełniająca:

1. Faustino Ballve, Elementarz ekonomii (wyd. Fijorr Publishing, Wrocław 2017).

2. G. Kwiatkowski, Ekonomia w zarysie, Ekonomik, Warszawa 2022.

Efekty uczenia się:

WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

K_W03: cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego, wchodzącego w skład różnych struktur społecznych oraz mechanizmy oddziałujące na

jego zachowania jako przedsiębiorcy, menedżera, pracownika i konsumenta.

Inne:

1: Student definiuje prawo użyteczności krańcowej.

2: Student opisuje proces powstawania cen oraz zysków i start.

3: Student wskazuje czynniki wpływające na popyt i podaż.

4: Student opisuje genezę powstania pieniądza.

5. Student potrafi odróżnić zjawisko ryzyka od niepewności.

UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI:

K_U01: wykorzystywać nabytą wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w organizacjach i ich otoczeniu oraz wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie ich oceny oraz krytycznej analizy i syntezy.

Inne:

1: Student dostrzega złożoność gospodarczą wynikającą z rzadkości dóbr, decyzji konsumenta oraz rachunku zysków i strat.

2: Student łączy indywidualne działania aktorów gospodarczych w bardziej złożone efekty społeczno-gospodarcze.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

K_K01:krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego doskonalenia zawodowego i rozwoju osobistego.

K_K03 myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

Inne:

1: Student przejawia postawy samodzielnego działania w uczeniu się i organizacji pracy własnej.

2: Student chętnie podejmuje się przeprowadzania analiz jakościowych uwzględniających złożoność procesów rynkowych.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się:

1. Ocena z egzaminu ustnego: pytania na podstawie wcześniej przygotowanych zagadnień.

2. Obecność oraz aktywność na zajęciach.

Egzamin składa się z 3-4 pytań.

Brak obecności na wszystkich pięciu wykładach wiąże się z niedopuszczeniem do egzaminu i brakiem możliwości podejścia do zaliczenia w terminie poprawkowym.

Zakres tematów:

1. Teoria wartości i ceny.

2. Przedsiębiorczość i zysk.

3. Teoria pieniądza.

4. Asymetria informacji jako zawodność rynku?

5. Niepewność, prawdopodobieństwo i ryzyko.

Metody dydaktyczne:

1. Zajęcia przeprowadzane zdalnie.

2. Omówienie i analiza tekstów z dyskusją.

3. Analiza case study.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Łukasz Jasiński 6/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0