Literatura: |
Literatura podstawowa:
Zajkowski, R. (2018). Transfery władzy, własności i wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych: efekt drugiego pokolenia. Wydawnictwo CH Beck.
Żukowska, B. (2021). Profesjonalizacja przedsiębiorstw rodzinnych. Efekty ekonomiczne. Wydawnictwo CH Beck
Żukowska, B. A., Domańska, A., & Zajkowski, R. (2019). Desirable Features of a Successful Entrepreneur: The Perspective of Family and Non-Family Firms. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H–Oeconomia, 52(6), 141-151.
Hernández-Linares, R., Sarkar, S., & Cobo, M. J. (2018). Inspecting the Achilles heel: A quantitative analysis of 50 years of family business definitions. Scientometrics, 115, 929-951.
K. Safin, & R. Zajkowski, Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce. Stan i perspektywy rozwoju. Warszawa. C.H. Beck.
Popczyk, W. (2013). Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Sobiecki, R. (2014). Przedsiębiorstwo rodzinne w gospodarce globalnej. Oficyna Wydawnicza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Literatura uzupełniająca:
Domańska, A., & Zajkowski, R. (2022). Barriers to gaining support: a prospect of entrepreneurial activity of family and non-family firms in Poland. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 17(1), 191-224.
Domańska, A., Więcek-Janka, E., & Zajkowski, R. (2022). Implementing sustainable development concept: A typology of family firms in poland. Sustainability, 14(7), 4302.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
W1: rozróżnia i charakteryzuje różne formy przedsiębiorczości
W2: posiada podstawową wiedzę o sposobach i technikach finansowania przedsiębiorstw
Umiejętności:
U1: potrafi przeprowadzić analizę konkretnych problemów gospodarczych i zaproponować odpowiednie rozstrzygnięcia na poziomie operacyjnym
U2: potrafi przygotować prace projektowe (zaliczeniowe) dotyczące szczegółowych zagadnień ekonomicznych i finansowych z wykorzystaniem różnych źródeł
U3: potrafi efektywnie wykorzystywać oddane mu do dyspozycji zasoby w realizacji zadań podmiotu gospodarującego
Kompetencje społeczne:
K1: docenia znaczenie nauk ekonomicznych dla kształtowania relacji ekonomicznych i procesu rozwoju gospodarczego
K2: potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji zadań własnych i grupowych
K3: ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wykładu na podstawie: testu (W1, W2, U1, U2, U3), a także aktywności (K1, K2, K3) na wykładzie.
Za test student może dostać 30 pkt.
Za aktywność na zajęciach można zdobyć 3 pkt.
Maksymalnie można zdobyć 33 punktów,
tzn.:
- 3 pkt. za aktywność na ćwiczeniach,
- 30 pkt. za test,
Zaliczenie z wykładu można uzyskać w przypadku uzyskania min 15 pkt
Ocena z ćwiczeń zostanie wystawiona zgodnie z poniższą zasadą:
5 - powyżej 90% punktów
4,5 - 80%-90% punktów
4 - 70%- 80% punktów
3,5 - 60% - 70% punktów
3 - 50% - 60% punktów
2 - poniżej 50% punktów
|