Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Matematyka C-AC.PS.SBK.I1-MAT
Wykład (W) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://kampus.umcs.pl/course/index.php?categoryid=1082
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W1 - kolokwia pisemne i/lub egzamin końcowy
U1 - kolokwia pisemne i/lub egzamin końcowy
K1 - kolokwia pisemne i/lub egzamin końcowy
K2 - kolokwia pisemne i/lub egzamin końcowy
Literatura:

1. E. Steiner, Matematyka dla chemików, PWN, 2001.

2. D. A. McQuarrie, Matematyka dla przyrodników i inżynierów, PWN, 2005.

3. H. Pidek-Łopuszańska, W. Ślebodziński, K. Urbanik, Matematyka dla chemików, PWN, 1970.

4. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, cz. I, PWN, 2015.

5. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Definicje, twierdzenia, wzory, OW GiS, Wrocław 2001.

6. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Przykłady i zadania, OW GiS, Wrocław 2001.

7. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1, Definicje, twierdzenia, wzory, OW GiS, Wrocław 2001.

8. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1, Przykłady i zadania, OW GiS, Wrocław 2001.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Absolwent zna wybrane zagadnienia z zakresu matematyki pozwalające na posługiwanie się metodami matematycznymi w chemii, rozumie znaczenie matematyki w rozwiązywaniu problemów związanych ze studiowaną specjalnością. (K_W01)

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Absolwent potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z matematyki do rozwiązywania różnych problemów typowych dla studiowanej specjalności. (K_U01)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1. Absolwent jest gotów do oceny własnej wiedzy i rozumie konieczność dalszego kształcenia. (K_K01)

K2. Absolwent jest gotów do uznania znaczenia wiedzy z matematyki w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. (K_K03)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena zostanie wystawiona na podstawie:

1. kolokwium nr 1 (egzaminu cząstkowego z pierwszej części semestru),

2. kolokwium nr 2 (egzaminu cząstkowego z drugiej części semestru),

3. egzaminu końcowego.

Z każdego kolokwium można będzie uzyskać 0-100 punktów. Ponadto, będzie można uzyskać 0-30 punktów za dobrowolne prace domowe (zadania do samodzielnego rozwiązywania). Do zdobycia w ten sposób jest łącznie 230 punktów.

Student, który zdobędzie 0-65 punktów lub będzie mieć więcej niż dwie nieusprawiedliwione nieobecności, nie może podejść do egzaminu końcowego i otrzyma ocenę niedostateczną (2).

Student, który zdobędzie 66-115 punktów, musi pisać egzamin końcowy, przy czym punkty uzyskane na egzaminie końcowym zastąpią punkty uzyskane na kolokwiach.

Student, który zdobędzie co najmniej 116 punktów, może albo nie podchodzić do egzaminu końcowego, albo pisać egzamin końcowy, przy czym punkty uzyskane na egzaminie końcowym zastąpią punkty uzyskane na kolokwiach.

Student przystępujący do egzaminu końcowego, któremu według skali ocen do wyższej oceny brakuje więcej niż 10 punktów, musi pisać egzamin końcowy z całości materiału.

Student, któremu do wyższej oceny brakuje co najwyżej 10 punktów, może pisać egzamin końcowy albo z całości materiału, albo tylko z tej jego części, za którą uzyskał najmniejszą liczbę punktów na kolokwiach – w tym drugim przypadku poprawienie oceny może nastąpić jedynie na ocenę bezpośrednio wyższą (poprawienie oceny na ocenę wyższą niż bezpośrednio wyższa wymaga pisania egzaminu z całości materiału).

Skala ocen:

- 208-230 punktów = ocena bardzo dobra (5),

- 185-207 punktów = ocena dobra plus (4,5),

- 162-184 punktów = ocena dobra (4),

- 139-161 punktów = ocena dostateczna plus (3,5),

- 116-138 punktów = ocena dostateczna (3),

- mniej niż 116 punktów = ocena niedostateczna (2).

Zakres tematów:

1. Liczby rzeczywiste i zespolone.

2. Funkcje rzeczywiste jednej zmiennej rzeczywistej. Przegląd wybranych funkcji elementarnych.

3. Ciągi i szeregi liczbowe.

4. Granica i ciągłość funkcji jednej zmiennej rzeczywistej.

5. Pochodna funkcji jednej zmiennej rzeczywistej.

6. Pochodne wyższych rzędów. Wzór Taylora.

7. Zastosowania pochodnych.

8. Całka nieoznaczona.

9. Całka oznaczona.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Pikuta 28/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Pikuta 27/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0