Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

The practice of social research F-FTP-25Z
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: K_W06, sum of points from knowledge of articles
K_W07, sum of points from knowledge of articles
K_U01, sum of points from the presentation and discussion
K_U02, sum of points from the presentation and discussion
K_K02, pluses for participating in the discussion
K_K03, plus for participating in the discussion
K_K04, plus for participating in the discussion

Uwagi: English level B2
Literatura:

Compulsory literature:

1. Larwood, L., & Gattiker, U. E. (Eds.). 1999. Impact analysis: How research can enter application and make a difference. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

2. Miller, R.L., J. Brewerohn, D.J. 2009. The A-Z of Social Research. SAGE Publications.

Supplementary literature:

1. Denscombe, M. 2012. Research Proposals: a Practical Guide. Open University Press

2. Grant, A. M. 2007. Relational Job Design and the Motivation to Make a Prosocial Difference. The Academy of Management Review, Vol. 32, No. 2 pp. 393-417.

3. Neuman, W. L. 2007. Basic of social research q quantitative approaches. Allyn and Bacon: Boston.

4. Prior, L. 2003. Using Documents in Social Research. New Delhi, India: SAGE Publications.

5. Ruane, J. M.2015. Introducing Social Research Methods. Wiley-Blackwell.

6. Sarantakos, S. 2012. Social Research. Red Globe Press

Efekty uczenia się:

K_W02; w pogłębionym stopniu terminologię, stanowiska i specyfikę metodologiczną filozoficznych, socjologicznych i psychologicznych badań nad kreatywnością i projektowaniem społecznym, jak również zachodzące między nimi powiązania i uwarunkowania – w zakresie wiedzy ogólnej oraz wybranej zaawansowanej wiedzy szczegółowej

K_W04; w pogłębionym stopniu najważniejsze metody badawcze stosowane w wybranych naukach humanistycznych i społecznych, zasady formułowania i uzasadniania hipotez, techniki gromadzenia oraz przetwarzania informacji

K_U02;zaplanować i przeprowadzić podstawowe badania, w tym sformułować problem i przetestować hipotezę naukową w zakresie danego problemu badawczego, dobrać właściwe metody oraz narzędzia badawcze, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, w zakresie wybranej perspektywy badawczej odnośnie do kreatywności, komunikowania oraz projektowania społecznego

K_U03;przygotowywać pisemne i ustne formy poprawnych metodologicznie, posiadających klarowną kompozycyjnie i uporządkowaną strukturę wypowiedzi na temat kreatywności i projektowania społecznego, a także innych wypowiedzi podejmujących ważne i aktualne kwestie społeczno-kulturowe

K_K01; krytycznej oceny posiadanej wiedzy zawodowej i jej ustawicznego uzupełniania; rzetelnej analizy i oceny wiarygodności źródeł a także pozyskiwania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

K_K02; uznawania znaczenia wiedzy filozoficznej, socjologicznej i psychologicznej w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych w zakresie rozwijania kreatywności i projektowania społecznego w różnych ich wymiarach

Metody i kryteria oceniania:

1)

1. Presentation with examples + questions for discussion.

40 slides - rating 5.0 with bibliography.

30 slides - 4.0

20 slides - 3.0

0-19- 2.0

2. Articles for discussion posted on the Virtual Campus. Reading test at the end of classes.

(2)

1. Total points from the presentation.

2. Activity in classes [Minimum 2 activities in the discussion]

3. Colloquium - test of questions from readings. Total test points:

Ndst- 0-50%

Dst- 51%-60%

Dst plus -61%-70%

Db- 71%-80%

Db plus 81%-90%

Very good 91%-100%

4. Attendance at classes. max 2 absences.

Note: Attendances marked on the Virtual Campus

Zakres tematów:

1. Social research methodology. Definitions, trends, applications.

2. Stages of the research process, research plan - measurement.

3. General methodology of indicators.

4. Desk research.

5. Empirical social research.

6. Questionnaires in social research.

7. Quantitative research: CATI, CAPI, CAWI survey respondents.

8. Data analysis and reporting.

9. Public consultations.

10. Opinion research (survey research).

11. SWOT analysis.

12. New trends in social research.

13. Use of research results - examples of application and recommendations.

14. Examples of research implementation on selected examples and methods of use - at the national level.

15. Examples of social research on the mechanism of absorption of support addressed to various social groups - at the local and regional level.

Metody dydaktyczne:

Seminar

Articles from the seminar + for independent study placed on the Virtual Campus.

Knowledge base - links to websites with examples (case studies) for individual analysis

All activities and materials from classes are posted on Virtual Kapus.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
3 (brak danych), (sala nieznana)
Marzena Kruk 16/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0