Efekty kształcenia: Zgodnie ze standardem kształcenia przygotowujacym do wykonywania zawodu nauczyciela MNiSW 2019 r. (Dz.U. 2019, p.1450)
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
W1. miejsce chemii w ramowych planach nauczania na etapie szkoły ponadpodstawowej. (D.1/E.1.W1.)
W2. podstawę programową chemii, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu na etapie szkoły ponadpodstawowej oraz ich strukturę. (D.1./E.1.W2.)
W3. integrację wewnątrz- i międzyprzedmiotową; zagadnienia związane z programem nauczania – tworzenie i modyfikację, analizę, ocenę, dobór i zatwierdzanie oraz zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału. (D.1/E.1.W3.)
W4. metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia – rozwiązania merytoryczne i metodyczne oraz typowe błędy uczniowskie i sposoby umożliwiające ich eliminowanie. (D.1/E.1.W6.)
W5. egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów. D.1/E.1.W11.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
U1. identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi. (D.1/E.1.U1.)
U2. przeanalizować rozkład materiału. (D.1/E.1.U2.)
U3. identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć z innymi treściami nauczania; D.1/E.1.U3.
U4. kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy. (D.1/E.1.U5.)
U5. dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne. (D.1/E.1.U7.)
U6. merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu. (D.1/E.1.U8.)
U7. skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów. (D.1/E.1.U9.)
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
K1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów. (D.1/E.1.K1.)
K2. popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym. (D.1/E.1.K2.)
K3. zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych oraz systematycznej aktywności fizycznej. (D.1/E.1.K3.)
K4. kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów. (D.1/E.1.K5.)
K5. rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia. (D.1/E.1.K7.)
K6. kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu. (D.1/E.1.K8.)
D.1/E.1.K7. rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
D.1/E.1.K8. kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu;
D.1/E.1.K9. stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.
|